در این مقاله با 5 تکنیک بازاریابی دیجیتال آشنا خواهید شد. فضای مجازی به گونه ای بر زندگی مردم تاثیر گذاشته است که آنها حتی برای مسیریابی یک مکان جدید مثلاً رستوان از گوگل مپ استفاده می کنند. قبل از اینکه شروع به حرکت کنند راه هایی که از مبدا به مقصد، زمان مورد نیاز، نوع حمل و نقل و … را چک می کنند و بعد از انتخاب بهترین مسیر به راه می افتند. یا اینکه برای پختن غذا، به راحتی از دستورالعمل های غذایی در وب سایت ها استفاده می کنند. حتی برای شناخت افراد شبکه های اجتماعی آنها و پست هایی که انتشار داده اند را بررسی می کنند.

شاید انجام این رفتارها در دنیای مدرن امروزی بی معنی به نظر برسد، اما در واقع بر روی بازار و صنعت تاثیر بسزایی دارند. صنعتگران و صاحبان کسب و کار باید بطور دقیق توجه داشته باشند که رفتارهای مشتریان بر نحوه بازاریابی آنها تاثیر خواهد گذاشت و باید مطابق با این تغییرات اقدام به بازاریابی مارک و برند خود بکنند. در سال 2020، برخی از تغییرات مهمتر از سایرین هست، بنابراین ضروری ست که با بازی پیش بروید و آنها را در استراتژی دیجیتالی خود پیاده سازی کنید.

5 تکنیک بازاریابی دیجیتال

  1. خودکار سازی مراحل
  2. شخصی سازی ایمیل
  3. سئو
  4. جستجوی صوتی
  5. خرید در شبکه های اجتماعی

اتوماسیون هنجار جدید است

با توجه به داشتن تعداد زیادی رسانه های دیجیتالی، برندها باید اطمینان حاصل کنند که آنها دائما بدون هیچ تاخیری در دسترس مشتریان خود هستند. بهترین راه برای انجام این کار بدون سرمایه گذاری بیش از حد از لحاظ زمان و نیرو برای داشتن نمایندگانی برای پشتیبانی مشتری، استفاده از جدیدترین ابزارهای اتوماسیون مانند چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی است. با به کارگیری این ربات ها که مطابق با کسب و کار شما پیاده سازی شده اند می توانید پاسخگوی دائمی نیازهای مشتریان خود باشید. یا بات های تلگرام که با توجه به امکانات گسترده انها، در زمینه های مختلفی قابل کاربرد هستند مثلا نظرسنجی، آمارگیری.

انتشار خودکار پست های اجتماعی از طریق وب سایت  می تواند بخشی از حجم فعالیت شما را کم کند. انجام طیف گسترده ای از روش ها و تکنیک بازاریابی دیجیتال هر روز ضروری تر می شوند تا به کسب و کار شما امکان لازم برای موفقیت را فراهم کنند.

شخصی بودن در تجارت

دیگر استفاده از نام مشتری شما در ایمیل کافی نیست. شخصی سازی در چند سال گذشته برای به دست آوردن عمق جدید، پیشرفت خاصی داشته است: اکنون برندها باید محتوای شخصی سازی شده، تقسیم بندی ایمیل و جمع آوری داده های مشتری را در هر مرحله انجام دهند. داده کاوی متقاطع و تجزیه و تحلیل داده های پیچیده به مشاغل این امکان را می دهد تا شخصی سازی را به یک سطح کاملاً جدید برسانند تا بتوانند تجربه خود را از بقیه متمایز کنند. این پایه و اساس ایجاد پیوند عاطفی و تقویت وفاداری مشتری در ماه های آینده است.

ایمیل | بازاریابی دیجیتال

انجام آخرین ترفندهای سئو

مناطقی که به سرعت پیشرفت می کنند برای ایجاد رتبه های بالاتر و حفظ حضور دیجیتالی خود، تلاش خود را بر روی انجام استراتژی های سئو محلی متمرکز می کنند. در نظر گرفتن سئوی محلی برای وب سایت یکی از اصلی ترین نیازهای هر سایت است. با همکاری با یک شرکت سئوکار از آخرین روندهای بهینه سازی دور نمانید.

سئو در حال تغییر فوق العاده سریع است ، به ویژه اگر مارک ها مایل به رتبه بندی محلی باشند. متخصصان این صنعت استراتژی های خود را با جمع آوری داده های پیشرفته ، تجزیه و تحلیل رفتار مشتری و سازگاری مداوم به آنها انجام می دهند. در حقیقت ، بازاریابی دیجیتال بیش از هر زمان دیگری به متخصصین سئو آینده نگر وابسته خواهد بود تا حضور پررنگ تری را برای ایجاد رقابت بین مشاغل فراهم کند.

خوب است بخوانید: بهبود نتایج جستجوی گوگل در 5 مرحله ساده

جستجوی صوتی

درست مانند این که از Google می خواهید هنگام رانندگی به شما مسیر را نشان دهد، امروزه مشتریان امکان انجام جستجوی بصورتی صوتی را دارند. این واقعیت ساده موتورهای جستجو را به سمت جستجوی صوتی به عنوان یک عامل رتبه بندی مربوطه سوق داده است، به خصوص که این روند پتانسیل رشد بالایی را طی ماه های آینده نشان می دهد.

بنابراین، شرکت ها نه تنها باید محتوای خود را بهبود بخشند، باید انعطاف پذیری در  روند جستجوی صوتی  را نیز داشته باشند. آنها همچنین گزینه ای برای استفاده از هوش مصنوعی برای جستجوی صوتی مستقیم در تجارت صوتی دارند. اکنون ، مشتریان می توانند از دستیاران صوتی خود برای انجام خرید استفاده کنند.

خرید در رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی دیگر ابزاری فقط برای مشغول کردن نیستند، اما اساس و پایه ای برای حفظ مشتری و وفاداری است. شبکه های اجتماعی اکنون به معنای واقعی کلمه سیستم های خرید هستند و در حالی که بسیاری هنوز تصمیم دارند به فروش انحصاری از طریق مغازه یا حداکثر وب سایت خود بچسبند. بازی خرید به آرامی به سمت اجتماعی شدن بیشتر متمایل می شود. چرا؟ از آنجا که 54٪ از کاربران حداقل برای انتخاب محصولات از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و از آن طریق تصمیم گیری می کنند. با در دسترس بودن Checkout اینستاگرام، می توانید محصولات خود را در قالب پست های قابل خرید در شبکه های اجتماعی خود فعال کنید و راه را برای هر دنبال کننده این پلتفرم کوتاه کنید.

ساده کردن تجربه خرید و نگه داشتن سریعترین زمان پرداخت، هنوز اولویت اصلی هستند. اکنون می توانید استراتژی اجتماعی خود را با ساده کردن این پیچ و خم، سودآور کنید و باعث شوید برند شما حتی برای مخاطبان اجتماعی شما دوست داشتنی تر شود.

شما باید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما آخرین روندها و تکنیک بازاریابی دیجیتال را بدون تأخیر پیاده سازی می کند تا به موقعیت بهتر و شهرت قوی تری در ماه های آینده برسید. در عین حال ، شما باید مراقب راه حل های نوآوری بازاریابی باشید که موظف به ظهور و برهم زدن صنعت هستند، تا بتوانید بهترین تجربه ای را که می خواهید برای مشتریان خود داشته باشید.

خواندن مقاله افزایش فروش اینترنتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.