مهم نیست که کسب و کار شما چه اندازه بزرگ است ، هر شرکتی که می خواهد در بازار دیجیتال رقابت کند باید راه هایی برای بهبود بازدید آنلاین وب سایت خود داشته باشد اغلب اوقات صاحبان کسب و کار های درمورد چگونگی بهبود نتایج جستجوی گوگل سوال می پرسند.

بهترین جواب برای این سوال بهینه سازی موتور جستجو یا سئو می باشد.

با بهینه سازی محتوای سایت و وبلاگ خود برای موتور های جستجوگر مانند گوگل ، می توانید برای افزایش بازدید خود و هدایت ترافیک مربوطه به وب سایت خود تلاش کند.

ما میخوایم به شما کمک کنیم تا یک قدم به بهبود نتایج جستجوی گوگل خود نزدیک شوید.

حقیقت این است که سئو یک تاکتیک سریع یا کوتاه مدت نیست به زمان و تلاش مداوم نیاز دارد به این معنی است که اگه میخواید رتبه ی جستجو خود افزایش دهید باید برای سایت خود وقت بگذارید.

در زیر ما راهنمایی را ارائه می دهیم که شامل 5 مرحله برای بهبود رتبه بندی خود در گوگل است.

مرحله اول : با یک زیر بنای محکم سایت خود را آغاز کنید:

اگر نمیدانید چگونه می توانید نتایج جستجوی گوگل را برای کسب و کار خود بهبود ببخشید ، اولین قدم شروع با یک پایه محکم برای ساختار وب سایت شما است .

مهم نیست که چقدر محتوای با کیفیت تولید می کنید ، تلاشهای سئو شما از نظر ساختار وب سایت ضعیف می باشد و مورد توجه واقع نمیشوند.

هنگامی که سایت شما برای کاربران ساده نباشد بنابراین خواندن یا خزیدن آن برای گوگل دشوار است هنگامی که این اتفاق می افتد رتبه بندی موتورهای جستجوگر رنج می برند.

برای رفع این مشکل ، باید وب سایت شما کاربر پسند باشد. این بدان معنی است که دسترسی ، بارگیری ، خواندن و حرکت در بین صفحات به راحتی برای کاربران آسان باشد .

و این فقط به معنای کاربران دسک تاپ نیست . وب سایت شما باید در انواع دستگاه های موبایل و تبلت پاسخگو باشد.

برای این منظور اول باید یک حسابرسی فنی از سایت خود انجام دهید این امر به شما امکان میدهد بفهمید سئو سایت شما در کجا قرار دارد.

حسابرسی فنی شامل نگاهی دقیق و عمیق به جنبه های مختلف سایت شما از قبیل خطا های خزیدن ، اینکس شدن سایت و همچنین نگاهی به محتوا ها و لینک های شما می اندازد و تاثیر آن را بر سئو نشان میدهد.

آژانس بازاریابی دیجیتال رشد کلیه بررسی ها در زمینه سئو وب سایت شما را انجام میدهد و با راهکاری های مفید باعث بهبود رتبه وب سایت شما میشود

مرحله دوم : تحقیق در مورد کلمه کلیدی خود

قبل از اینکه این مرحله را بخوانید پیشنهاد می کنم مقاله کلمات کلیدی دم بلند را بخوانید .

بسیاری از افراد به دنبال چگونگی بهبود جستجو گوگل برای مشاغل خود هستند از اهمیت تحقیقات کلمات کلیدی اطلاع دارند.

تحقیقات کلمات کلیدی سئو شامل یافتن کلمات کلیدی مناسب که مخاطب هدف شما برای یافتن محصولات ، خدمات شما استفاده می کند.

هنگامی که لیست از کلمات کلیدی موثر را دارید . می توانید محتوای هدفمندی را ایجاد کنید که می تواند در رتبه سایت شما موثر باشد.

ما چند نکته برای چگونگی بهبود رتبه بندی جستجوی گوگل برای کسب و کار شما از طریق تحفیق با کلمات کلیدی با کیفیت ارائه داده ایم :

لیستی از مهمترین مباحث مربوطه به شغل خود تهیه کنید ، بهترین مکان برای شروع تحقیقات کلمه کلیدی شما برای بهبود نتایج جستجو گوگل ، تهیه لیستی از موضوعات مرتبط است ، این مباحث می توانند عبارتند از :

  • موضوعات مربوط به ارائه محصولات یا خدمات خود
  • موضوعات مربوط به نیاز بازار
  • موضوعات و چالش هایی که برند شما می تواند آن را حل کند

علاوه بر در نظر گرفتن مواردی که کسب و کار شما انجام میدهد ممکن است بخواهید درباره موضوعاتی که برای مخاطبین هدف شما با ارزش و جذاب است نیز محتوا درست کنید.

به عنوان مثال به این فکر کنید که مخاطبین شما قبل از خرید یک محصول به چه اطلاعات بیشتری نیاز دارند ؟ خود را به جای مخاطبین خود بگذارید و برای آن ها محتوا بسازید و کلمات کلیدی مناسبی پیدا کنید.

برخی از کلمات کلیدی را دسته بندی کنید و کلمات کلیدی عمومی که در این دسته وجود دارد را شناسایی کرده و این کلمات کلیدی که فکر میکنید مشتریان هدف شما از آنها برای پیدا کردن محصولاتی مانند محصولات شما به صورت آنلاین استفاده می کنند را پیدا کرده و این لیست را کوچکتر و کوچکتر کرده تا به تعداد کلمات کوتاه تری برسید.

این اطلاعات را می توانید با استفاده از Google Analytics پیدا کنید . به منابع ترافیکی سایت خود نگاهی بیندازید .

ترافیک جستجوی ارگانیک خود را مرور کنید تا برخی از کلمات کلیدی که مردم برای یافتن سایت شما در گوگل را استفاده می کنند شناسایی کنید و همچنین می توانید برخی از کلمات کلیدی را از لیست خود وارد موتور جستجو کنید و به قسمت پایین صفحه بروید تا کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.

مرحله سوم : نوشتن مطالب عالی که بر کلمات کلیدی تاکید می کند

اکنون که لیستی از کلمات کلیدی دارید که میخواهید برای آن رتبه بدست آوردید باید از چگونگی نقش محتوا در بهبود نتایج جستجوی گوگل برای شغل خود با خبر باشید.

هر چه محتوا با کیفیت تری در وب سایت خود منتشر کنید احتمال اینکه رتبه بالاتری بگیرید بیشتر است.

برای دریافت رتبه بالاتر لزوما نباید فقط محتوا نوشت بلکه باید محتوایی بنویسید که برای خوانندگان با ارزش باشد زیرا این تنها راهی است که می توانید مخاطبین خود را به محض ورود به وب سایت خود برای ماندن و مشارکت بیشتر دعوت نمایید

ما در اینجا  میخواهیم به شما چند نکته در نوشتن محتوای خوب را بیاموزیم

طول محوا متفاوت است

پس وبلاگ 500 کلمه ای دیگر بهترین روش برای نوشتن محتوا نیست . محتوای های طولانی تر به طور قابل توجهی بالاتر از پست های کوتاه در گوگل قرار می گیرد بنابراین مطمئن شوید مطالب خود طولانی تر باشند

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید . هدف نوشتن مطالب مفید و بهینه شده این نیست که به همان اندازه کلمات کلیدی را داخل مقاله جا بدهیم بلکه باید به دنبال کلمات کلیدی مترادف نیز باشید زیرا گوگل از اینها برای تعیین ارتباط صفحه استفاده می کند

خوانندگان را درگیر در صفحه قرار دهید

اینکه فقط کاربران را داخل صفحه وارد کنید کافی نیست اکر میخواهید زمان خود را در صفحه افزایش دهید و میزان گزاف گویی را کاهش دهید باید آن ها را درگیر نگه دارید . مطالب جذاب بنویسید که ارزش داشته باشد و حتما از تصاویر جذاب در همه جا استفاده کنید

محتوا را به بخش های مختلف دسته بندی کنید و از نفاط گلوله یا لیست های شماره دار استفاده کنید تا خواندن آن آسان شود

یک داستان بگویید

به جای اینکه هر صفحه یا پست وبلاگ خود را مانند مقاله بنویسید سعی کنید از داستانهای مشتری و مطالب جذاب برای ارتباط با مخاطبین خود استفاده کنید اگرچه طول محتوا شما برای گوگل چندان مهم نیست اما کیفیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است

از این جهت باید یک شخصی را در تیم خود استخدام کنید که نویسنده و ویرایشگر ماهر باشد و برای برند شما محتوا ایجاد کند

اگر شخصی در خانه ندارید آژانس بازاریابی رشد را برای خدمات نوشتن وبلاگ شما را به عهده می گیرد و مقالاتی با بهترین کیفیت برای شما تولید می کند

مرحله چهارم : نگاهی دیگر به لینک های خود بیندازید

هر دو پیوند های داخلی و خارجی بر بهینه سازی موتور های جستجوگر شما تاثیر می گذارد . وقتی نوبت به چگونگی بهبود نتایج جستجوی گوگل برای شغل خود می رسد باید مدتی را صرف مرور بر استراتژی پیوند داخلی خود و همچنین یافتن فرصت های جدید برای ایجاد لینک های معتبر به محتوا خود کنید

برای شروع می توانید با رفع پیوند های خراب شروع کنید . پیوند های خراب پیوندهایی هستند که در صفحات وب یا مطالب سایت شما دیگر کار نمی کنند و ممکن است شخصی محتوایی منتشر کرده و url نادرست وارد کند یا ممکن است به دلیل حذف یک صفحه سایت باشد مهم نیست که چه دلیلی وجود دارد باید آن را اصلاح کنید زیرا این لینک ها بر روی رتبه بندی شما تاثیر بگذارد

وقتی پیوندهای خراب را برطرف کردید وقت آن است که روی شیوه ایجاد پیوند کار کنید . وقتی به محتو لینک داخلی و خارجی می دهید باید به کلمه ای که به آن لینک داده میشود توجه داشته باشید . اگر می خواهید پیوندهایی با کیفیت برقرار کنید باید با محتوای با ارزش شروع کنید . هر چه محتوای شما از کیفیت بهتری برخوردار باشد احتمال بیشتری دارد که دیگران به مطالب شما در محتوای خود پیوند دهند .

مرحله 5: روی بهینه سازی صفحه تمرکز کنید.

فاکتور های سئو درون صفحه یا on-page SEO عناصری هستند که شما بر آنها کنترل کاملی دارید ،به این معنی که میتوانید با رعایت این نکات باعث افزایش بهبود سئو درون صفحه خود شوید.

ما در اینجا چندعامل که در سئو درون صفحه تاثیر میگذارد را معرفی میکنیم:

  • برچسب عنوان (title tag) :

برچسب های عنوان در هر صفحه به موتور های جستجوگر می گویند که صفحه شما در مورد چه چیزی می باشد. این برچسب ها باید حداکثر 70 کاراکتر باشد و شامل کلمه کلیدی محتوای شما نیز باشد.

  • توضیحات متا (Meta Description) :

توضیحات متا در وبسایت شما به موتورهای جستجوگر اطلاعات بیشتری درمورد مطالب شما میدهد و همچنین برای بازدیدکنندگان جهت درک بهتر محتوای شما تاثیر گذار است. توضیحات متا باید شامل کلمه         کلیدی باشد و همچنین جزئیات کافی درمورد محتوا را به خواننده ارائه دهد.

  • عنوان های فرعی (Sub-headings) :

برای عنوان های فرعی، شما میتوانید از تگ های  h2 ,h3 استفاده کنید تا موتورهای جستجو به درک بهتر محتوای شما بپردازند.

  • لینک های داخلی (Internal Links) :

ساخت لینک های داخلی و یا پیوند دادن به محتوای های دیگر در سایت شما میتواند باعث افزایش درک موتور های جستجو از محتوای شما شود. به عنوان مثال اگر شما در حال نوشتن پستی درمورد ارزش           یک محصول یا خدمات خاص هستید میتوانید در صفحه وبلاگ خود به صفحه محصول لینک بدهید.

  • نام تصویر و برچسب های (Image Name and ALT Tags) :

اگر از تصاویر در وبسایت خود یا در محتوای خود استفاده می کنید باید کلمات کلیدی خود را در تصاویر و برچسب Alt وارد کنید این عمل باعث میشود موتور های جستجوگر تصاویر شما را بهتر درک کنند که این         اتفاق ممکن است در هنگام انجام جستجوی تصویر برای یک کلمه کلیدی ظاهر شود.