اینستاگرام به یک بستر ضروری برای هر بازاریابی و کسب درآمد برای هر کسب و کاری تبدیل شده است. حداقل 50 درصد از کاربران ایسنتاگرام در حال حاضر پیجهای بیزنسی را فالو می کنند و این تعداد به مرور در حال رشد است. سوالی که باید به آن پاسخ دهید این است که چگونه پیج خود را برای هدف گیری مخاطبان و جذب مخاطبان بیشتر سازماندهی کرد.

در سالهای گذشته پش بردن یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام نسبتا آسانتر بود و اینستاگرام پستها را به صورت زمانی نمایش می داد، و تنها اقدامی که باید انجام می دادند این بود زمان مناسبی را برای ارسال پیدا کنند و از آن پیروی کنند.

اما اینستاگرام دیگر مانند روزهای اخیر خود نیست و ارسال مطالب به مخاطبان خود و افزایش فروش خود سخت تر شده است.

در این مقاله سعی کرده ایم روشهای بهبود پیج شما با افزایش نرخ impression را معرفی کنیم. تا حضور خود در اینستاگرام را افزایش دهید.

موضوعات موردبررسی ما در این مقاله:

  • بررسی الگوریتم اینستاگرام
  • بررسی مفهوم reach
  • روشهای افزایش نرخ impression
  • مزایای افزایش میزان دسترسی اینستاگرام

بررسی الگوریتم اینستاگرام

به علت رشد سریع تعداد کاربران این شبکه اجتماعی، اینستاگرام مجبور شد الگوریتمی را معرفی کند که پستها با نرخ تعامل بالا را انتخاب می کند و آنها را به تعداد بیشتری از مخاطبان نشان می دهد.

حال ما باید یاد بگیریم چگونه با این الگوریتم نرخ تعامل خود را بالا برده تا پستهای ما به تعداد بیشتری از مخاطبان نشان داده شود.نکته اصلی موفقیت درک الگوریتم این شبکه اجتماعی است و اجرای چند روش آسان برای تقویت حضور شما در اینستاگرام است.

چه چیزی برای الگوریتم اینستاگرام مهم است؟

اینستاگرام هنگام رتبه بندی پستها به 3 عامل مهم توجه می کند:

1.interest

رسانه های اجتماعی امروزه براساس تعامل معنی دار بین کاربران است. به همین دلیل انتشار مطالب بسیار مهم که مورد توجه مخاطب مورد نظرشما باشد بسیارمهم است. فالوورهای خود را با انتشار پستهاب جذاب و توضیحات جذاب ترغیب به اقدام کنید. پس شما ابتدا توجه آنها را جلب کنید تا آنها وقت بیشتری را برای پیج شما اختصاص دهند.

2.زمان بندی:

روزانه در این شبکه اجتماعی هزاران پست انتشار پیدا می کند به همین دلیل با انتشار هر پست جدیدی پستهای قبلی به انتها منتقل می شوند. به همین علت ارسال پست در زمان مناسب بسیار حائز اهمیت است.شما می توانید با استفاده از بررسی قسمت insight (آمار تعاملات) پیج خود از زمانی که فالوورهای شما بیشتر در اینستاگرام حضور دارند مطلع شوید و زمان مناسبی برای انتشار پستهایتان پیدا کنید.

مفهوم reachدر اینستاگرام چیست؟

اگر می خواهید تعاملات پیج خود را افزایش دهید در ابتدا باید مفهوم دسترسی اینستاگرام به چه معنی است.

دو نوع یا سطح دستیابی وجود دارد:دسترسی اصولی: به طوری که محتوای جذاب تولید کنید اصول هشتگ ها و سایر تکنیک ها را رعایت کنید تا دسترسی پیج شما افزایش یابد.

نوع دوم به صورتی است که شما به اینستاگرام هزینه ای پرداخت می کنید و اینستاگرام هم محتواهای شما را تبلیغ می کند. دسترسی اصولی بسیار دشوارتر است اما در واقع شما بیشترین نرخ تبدیل را از روش اول بدست می آورید.

جهت بررسی هشتگ های مناسب پیج خود ابزارهای مناسبی وجود دارد که که به شما هشتگ های مناسب با ارائه اطلاعات تعداد بازدیدها و …..

یکی از این ابزار سایت Brand24 است. اطلاعاتی که از این طریق بدست می آورید:

  1. تعداد کل ارسال ها پستها با هشتگ مورد نظر
  2. تعداد کل تعامل ها

چگونه impression  را افزایش دهیم؟

چندین تکنیک آسان اینستاگرام برای افزایش دسترسی به پستهای شما وجود دارد.

  1. زمان بندی مناسب
  2. استفاده از هشتگ های مناسب
  3. ایجاد تعامل خوب با مخاطبان
  4. ارسال مطالب تولید شده توسط کاربران
  5. ایجاد اعتمادسازی
  6. لوکیشن گذاری برای هر پست
  7. با بلاگرها و اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید
  8. با مخاطبان خود درگیر شوید

در مقاله های بعدی به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم امیدواریم که موجب بهبود پیج های شما شود. جهت بررسی دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک  به لینکه شبکه اجتماعی فیس بوک مراجعه کنید.