اشتباهات در شبکه های اجتماعی باعث می شود اکثر کسب و کارهای بزرگ و کوچک وقت زیاد و هزینه های کلانی را برای موفقیت کسب و کار خود و پیشی گرفتن از رقبایشان در شبکه های اجتماعی بکنند ولی به آن موفقیتی که انتظار داشتند نرسیده اند.

اما این اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی کدام اند؟؟؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این اشتباهات در شبکه های اجتماعی آشنا شویم.

اشتباهات در شبکه های اجتماعی:

  1. می خواهم برای کسب و کارم در تمام شبکه های اجتماعی یک صفحه داشته باشم:

یکی از بزرگترین اشتباهات در شبکه های اجتماعی این است که صاحبان کسب و کار می خواهد در تمام شبکه های اجتماعی که وجود دارد یک پیچ داشته باشند چون اعتقاد دارند هر شبکه اجتماعی کاربرهای خودشان را دارند.

اما آن ها می توانند با داشتن یک پلن و استراتژی درست، فعالیت های خود را در چند شبکه اجتماعی که بیشترین کاربران را به خود اختصاص داده اند مانند: فیس بک و اینستاگرام و لینکدین متمرکز کنند و هم در زمان و هزینه ی خود صرفه جویی کنند و هم نتیجه بهتری بگیرند و به هدف نهایی خود، که معرفی کسب و کارشان به سایر افراد است برسند

به عنوان مثال یک کسب و کار بزرگ می‌تواند در شبکه اجتماعی لینکدین فعالیت مستمر با بازدهی بالا داشته باشد شاید با توجه به حوزه کاری خود نیازی به فعالیت در اینستاگرام نداشته باشد.

  1. فلان رغیب در فلان شبکه اجتماعی هست، پس ما هم باشیم:

یکی دیگر از اشتباهات در شبکه های اجتماعی این است که صاحبان مشاغل بر این باور هستند که اگر رقیب کاری آن ها در فلان شبکه اجتماعی هست حتما باید آنها هم در آن شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشند.

اما بهتر است ابتدای امر مخاطبان خود را بشناسیم و از خودمان بپرسیم که

آیا مخاطب ما در آن شبکه اجتماعی فعالیت دارد؟

پیج رقیب ‌مان را در شبکه اجتماعی مورد نظر بررسی کرده‌ایم؟

آیا می توانیم محتوایی متناسب با فضای آن شبکه اجتماعی تولید کنیم؟

آیا لازم است یک اکانت در یک شبکه اجتماعی ایجاد کنیم که ماهیانه هم سری به آن نمی زنیم و یا پستی در آن انتشار نمی دهیم؟

  1. محتوای تکراری انتشار دهیم:

بسیاری از مشاغل هستند که یک محتوا را در چندین شبکه اجتماعی انتشار می دهد که این به خودی خود جزو اشتباهات در شبکه های اجتماعی به حساب می آید.

یادتان باشد که همیشه کاربران در شبکه های اجتماعی مختلف، رفتار خاصی دارند، پس نباید یک پست یا محتوایی را که ظاهری یکسان دارد، در تمامی فضاها منتشر کنیم. هر شبکه اجتماعی فضای خاصی دارد پس نمی توان در تمام شبکه های اجتماعی به یک شکل عمل کرد.

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم باید، در هر شبکه اجتماعی، رفتار خاصی داشته باشیم. پس به این نکته توجه کنید اگر فرصت کافی برای تولید محتوا در هر شبکه اجتماعی را به صورت مجزا نداریم، بهتر است که هرگز به آن شبکه اجتماعی ورود نکنیم .

  1. با فالوئر و ممبر فیک شروع کنیم:

بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ بر این باور هستند که چون شروع کار در هر شبکه اجتماعی زمان زیادی می برد، بهتر پس است در ابتدای فعالیت پیچ و برای این که سریع تر به نتیجه برسیم از ممبرها و فالورهای فیک استفاده کنیم.

باید این نکته را هم ذکر کنیم که خرید و استفاده از ممبرها و فالورهای فیک هم یکی از اشتباهات در شبکه های اجتماعی به حساب می آید.

اگر شما می خواهید که در یکی از شبکه های اجتماعی فعالیت کنید حتما به این نکته توجه کنید که در شبکه های اجتماعی نرخ تعامل کاربران مهم تر از تعداد فالوورها و ممبر ها می باشد.

  1. از فالوئر فیک کمک بگیریم:

دسته ای دیگر از افراد هستند که در ابتدای کار به شکل اصولی و درست فعالیت خود را در شکبه های اجتماعی انجام می‌دهند اما پس از مدتی که کاربران زیادی را جذب نکردند به سراغ جذب ممبر یا فالوئر فیک می‌روند.این مورد هم به خودی خود یکی از اشتباهات در شبکه های اجتماعی به حساب می اید.

  1. یک پیج خریداری کنیم:

گروه دیگری هم برای فعالیت های خود یک پیج را که فالوورهای بالایی دارد را خریداری می ‌کنند تمامی پست های قبلی آن را حذف کرده و روی آن کار می‌کنند.

باید به این نکته اشاره کنم که اگر شما برای یک برند معتبر می خواهید یک پیچ را خریداری کنید بهتر است از این روش استفاده نکنید چون ممکن است در پایان کار نتیجه مطلوبی نگیرید.

  1.  هرچه بیشتر فعالیت کنیم بهتر است:

یکی از بزرگترین اشتباهات در شبکه های اجتماعی، که متاسفانه مدیران و صاحبان کسب و کار کمترین توجه را به آن دارند این است که گمان می کنند باید پست ها و محتوای زیادی را به صورت ماهانه انتشار دهند یا این که باید برای جذب فالوور بیشتر تلاش کنند.

اما به طور مثال طبق الگوریتم های جدید شبکه اجتماعی اینستاگرام، اولویت این شبکه اجتماعی بر کیفیت محتواهای منتشر شده و نرخ تعامل مخاطب با محتوا منتشر شده در این شبکه اجتماعی است.

پس دیگر لازم نیست به صورت روزانه پست انتشار دهیم. بهتر است روی این موضوع تمرکز کنیم که چگونه می توانیم پست های متفاوت و محتواهای ارزشمند تولید کنیم.

  1. دیگر لزومی به فعالیت در فلان سوشال نیست:

همیشه بیشتر کسب و کارها، مدتی به صورت مستمر روی پیچ کار می کنند، ولی پس از مدتی حتی یک، پست هم انتشار نمی دهند. 

این کار دلایل مختلفی دارند که عبارتند از:

نداشتن فرصت کافی برای مدیریت این پیج

دیگر فعالیت در یک شبکه اجتماعی خاص کاربردی نمی بینند.

بودجه‌ ای برای تولید یا انتشار محتوا ندارند.

اما پس از گذشت مدت زمانی  به این فکر می کنند که اشتباه کرده‌ اند و دوباره به فعالیت در پیچ ادامه می‌دهند ولی دیگر آن بازخوردی را که باید از پست‌های جدید دریافت نمی‌کنند.

باید به این نکته اشاره کنیم. در بیشتر الگوریتم های این شبکه های اجتماعی به روز بودن پیج بسیار اهمیت ویژه ای دارد و نمی توان یک زمان با انگیزه و به صورت مستمر فعالیت کرد و پس از مدتی پیج را رها کرد.

خوب است بخوانید: قوانین اینستاگرام