شبکه های اجتماعی مناسب برای گرفتن مشتری بیشتر کدامند؟ هر شغلی میخواهد راه هایی برای بهبود دید خود در بازار آنلاین پیدا کند ،بازاریابی شبکه های اجتماعی راهی مؤثر برای ماندن در دنیای شلوغ آنلاین و در عین حال قرار دادن نام تجاری شما در مقابل مخاطبان جدید است.
بنابراین این سؤال دیگر مطرح نیست که آیا شبکه های اجتماعی ابزاری برای بازاریابی ضروری است یا خیر. حال سوال اینجاست که از کدام رسانه های اجتماعی باید استفاده کنم؟
حقیقت این است که شروع کار در شبکه های اجتماعی میتواند بسیار دشوار باشد. بین ایجاد مخاطبان ،مدیریت محتوا و تعامل با طرفداران و پیروان خود ،فقط وقت (یا بودجه) ندارید که یکباره در همه جا باشید.
و همچنین ،این یک حرکت هوشمندانه نیست.با گذشت زمان ،برخی از سیستم عاملهای شبکه های اجتماعی فعلی از بین خواهند رفت تا جایی برای تازه واردان فراهم شود. Google+ و Myspace را به خاطر دارید؟ بله ، منظور ما این است
امروزه چندین شبکه های اجتماعی مناسب وجود دارد که میتوانید انتخاب کنید.بنابراین به عنوان یک بازاریاب ،ضروری است بیش از هر زمان دیگری مخاطبان خود را تقسیم کنید.از این گذشته ، هدف نهایی شما رسیدن به مخاطب مناسب در بسترهای مناسب شبکه های اجتماعی مناسب است.
در زیر،ما یک راهنمای سریع برای کمک به شما در پاسخ به این سؤال که ازشبکه های اجتماعی باید برای به دست آوردن مشتری بیشتر استفاده کنیم ،جمع کرده ایم ما یک بررسی کلی از آنچه به نظر میرسد بازاریابی در هر کانال شبکه اجتماعی است و هر پلتفرم می تواندتجارت شما را از نظر قرار گرفتن در معرض و تعامل چه چیزی ارائه دهد ،ارائه خواهیم داد.

بازاریابی فیس بوک

مهم نیست که چه سیستم عامل های جدیدشبکه های اجتماعی وارد بازار شوند ،فیس بوک همچنان یکی از محبوب ترین شبکه ها در سراسر صفحه است.با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه که 61٪ آنها بین 25 تا 54 سال سن دارند ،فیس بوک به طور معمول یک کانال شبکه های اجتماعی عالی برای هر مشاغل است.
در صورت استفاده صحیح ،فیس بوک یک بستر عالی برای نشان دادن سمت انسانی تر در تجارت شما در حین ایجاد روابط با مشتریان است.
از نظر جمعیتی کاربر ،فیس بوک حتی در سراسر تابلو نیز پخش شده است. دلیل دیگری که ما توصیه می کنیم هر مشاغل کوچک دارای صفحه فیسبوک باشد.
چه مرد و چه زن ،نوجوان یا سالخورده ،با درآمد بالا یا درآمد پایین را هدف قرار دهید ،مخاطبان خود را در Facebook پیدا خواهید کرد.
این امر همچنین باعث می شود تا فیس بوک برای مارک هایی که مخاطب هدف چندگانه و متنوعی دارند ، ایده آل باشد. کتابفروشی این امکان را می دهد تا به جمعیتی گسترده از افرادی که به مارک هایی مانند علاقه شما علاقه مند هستند برسید.

شبکه های اجتماعی

فیس بوک نه تنها به شما اجازه میدهدتا روی طیف وسیعی ازمخاطبان خود دسترسی داشته باشید.اما همچنین به شما در دستیابی به اهداف مختلف برای تجارت کمک می کند.

برندها می توانند از صفحه کاری Facebook خود استفاده کنند:

  •  آگاهی از برند را ایجاد کنید
  •  منجر شود
  •  حرکت به سایت آنها
  •  ارائه خدمات با کیفیت مشتری

این فیس بوک را به یک بستر همه کاره تبدیل می کند صرف نظر از اندازه یا صنعت آنها ،برای هر تجارت ضروری است.

وقتی صحبت از فیس بوک می شود ،بسیاری از انواع مختلف محتوا مناسب هستند. می توانید تصاویر و فیلم ها ارسال کنید ،به روزرسانی سریع متن را انجام دهید ،محتوای خود را به اشتراک بگذارید ،پیوندها را به سایت خود برگردانید و حتی مکالمه را در بخش نظرات شروع کنید.
نکته اصلی برای موفقیت در بازاریابی فیس بوک ارسال مطالبی است که نشانگر سمت دیگری از تجارت شما است. اگرچه فیس بوک شما را قادر می سازد به تعداد زیادی از مصرف کنندگان برسید ،اما رقابت زیادی نیز به همراه دارد ، بنابراین باید در بازی A خود باشید.
یکی دیگر از مزایای فیس بوک ، بستر تبلیغاتی آن است. تبلیغات فیس بوک به شما امکان می دهد مخاطبان مورد نظر خود را از طریق ویژگی های پیشرفته تبلیغاتی هدف گذاری کنید. این عالی است برای مشاغل که می دانند چه کسی می خواهند به صورت آنلاین هدف قرار دهند.

بازاریابی اینستاگرام

درچندسال گذشته ،اینستاگرام واقعاً به نیرویی تبدیل شده است که باید در دنیای شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. تعداد مخاطبان اینستاگرام طی 5 سال گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است و تخمین های مخاطبان فعلی را به 1 میلیارد کاربر پرمخاطب می رساند.
و نکته مهمتر این که این کاربران روزانه فعال هستند و پتانسیل درگیری بیشتر نسبت به بسیاری از بسترهای اجتماعی دیگردارد.

شبکه های اجتماعی

ماهیت اینستاگرام را برای کسب و کارهایی که دارای محصول بصری هستند ایده آل می کند. به همین دلیل ،مشاغل موجود در سوله های هنری بیشتر تمایل به برتری در اینستاگرام دارند. اما واقعاً هر شغلی که داستان تصویری برای گفتن داشته باشد میتواند مخاطبان خود را در اینجا جذب و درگیر کند.

سکوی اینستاگرام به تصاویر و فیلم ها متکی است. اما همچنین انواع ابزارهای سرگرم کننده و جذاب مانند اینستاگرام لایو و اینستاگرام استوری را ارائه می دهد که به مارک ها کمک میکند تا پشت صحنه ،نگاه انسانی بیشتری به تجارت خود داشته باشند.

برای برتری در اینستاگرام در تجارت ،باید تصاویر با کیفیت ارسال کنید. این کمک میکند که اگر شخصی در تیم خود داشته باشید که مهارت عکاسی داشته باشد یا حداقل یک چشم خلاق برای جزئیات داشته باشید.

شبکه های اجتماعی | اینستاگرام

استفاده از هشتگ های مربوطه و محبوب در پست های شما یک روش عالی برای گسترش دسترسی شما به سیستم عامل است. برگزاری مسابقه اینستاگرام میتواند یکی دیگر از راه های موثر برای گسترش دسترسی شما روی این سکو باشد.

اکنون که اینستاگرام متعلق به فیس بوک است ،شما میتوانید از مزایای بستر تبلیغی فیس بوک برای این کانال شبکه های اجتماعی نیز لذت ببرید.شما میتوانید گروه های خاصی از افراد را با تبلیغات اینستاگرام خود هدف قرار دهید.

بازاریابی توییتر

توییتر یک سکوی محبوب برای مشاغلی است که مایل به ارسال پیام و ارتباط با رهبران و مشتریان خود در زمان واقعی هستند همچنین به شما فرصتی میدهد تا اخبار ،اطلاعیه ها و سایر اطلاعات مهم را در زمان واقعی اعلام کنید.
بیشتر کاربران این سیستم عامل زیر 50 سال سن دارند و این امر را برای مارک هایی با مخاطب هدف جوان تر ایده آل میکند.
قطعاتی مانند مقالات و لیست ها چگونه میتوانند درتوییتر عملکرد خوبی داشته باشند. سایر مطالب ساده مانند نقل قول ها ،حقایق و آمار و تصاویر نیز در توییتر عملکرد خوبی دارند.

شبکه های اجتماعی

یکی از منحصر به فرد ترین موارد در مورد توییتر ،پیام رسانی در زمان واقعی است. این امر آن را به یک بستر عالی رسانه های اجتماعی برای خدمات به مشتری تبدیل میکند.

برخی از مصرف کنندگان ترجیح می دهند به جای ایمیل یا تلفن به شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کنند. توییتر به آنها فرصتی عالی برای انجام همین کار را می دهد.

در حالی که توییتر میتواند برای محتوای کوتاه مدت عالی باشد ،بهترین پلتفرم برای هر مشاغل نیست. اگر تجارت شما بسیار بصری است ،ممکن است بخواهید در جایی دیگر وقت بگذارید.
اگر مرتباً وبلاگ مارک خود را به روز می کنید و از اشتراک مطالب مربوط به شخص ثالث با طرفداران و پیروان خود لذت می برید ،به احتمال زیاد در توییتر موفقیت خواهید یافت.
در نهایت ،توییتر یکی از بهترین سیستم عامل ها برای پخش سریع کلمه در مورد شغل شماست. هشتگ های مربوطه میتوانند به شما در افزایش دید کمک کنند و هنگامی که سایر کاربران محتوای شما را دوباره صدای جیر جیر می کنند ،میتوانید به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید.

خوب است بخوانید: ایده های تازه برای موضوعات اینستاگرام

بازاریابی Pinterest

پینترست 317 میلیون کاربر ماهانه منحصر به فرد دارد و آن را مکانی عالی برای دستیابی به مصرف کنندگان جدید می کند. توزیع مساوی بین سنین وجود دارد ، اما کاربران فعال Pinterest عمدتاً زن هستند. Millennials همچنین به همان اندازه که از Instagram استفاده میکند ،از Pinterest نیز استفاده میکند. بنابراین اگر مخاطبان شما در درجه اول هزاره زن هستند ، این ممکن است مکانی عالی برای گذراندن وقت شما باشد.

شبکه های اجتماعی

اگرچه می توانید تقریباً هر چیزی را در Pinterest جستجو و پین کنید ،محبوب ترین دسته ها عبارتند از:
• زیبایی
• مراسم عروسی
• مسافرت رفتن
• عکاسی
• ورزش
• مواد غذایی / دستور العمل ها
اگر برند شما در یکی از این صنایع قرار دارد ، مخاطبان بزرگی و فعال را در Pinterest خواهید یافت. اگر در یکی از این صنایع نیستید ، اگر راهی پیدا کنید که محصولاتتان را از لحاظ بصری جالب کند ، می توانید در Pinterest به خوبی عمل کنید.
نکته جالب توجه در مورد این بستر رسانه اجتماعی این است که کاربرانی که محصولاتی را در Pinterest پیدا می کنند نسبت به افرادی که در سایر کانالهای اجتماعی محصولات پیدا می کنند ، امکان خرید تجارت الکترونیکی را دارند.

شبکه های اجتماعی

یکی از بهترین ویژگی های Pinterest برای تجارت ، Rich Pin است. Rich Pins اجازه می دهد تا مارک ها بتوانند اطلاعات اضافی را به پین ​​های خود اضافه کنند ، مانند جزئیات محصول یا نقشه های مکان. این ویژگی ، ابرداده را به خودی خود می اندازد و به پینرها کمک می کند تا درباره محصولاتی که دوست دارند اطلاعات بیشتری کسب کنند. Rich Pins این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می کند که می توانند اطلاعات مورد نیاز محصولات خود را بدست آورند و قدم بعدی را برای خرید بردارند.

LinkedIn بازاریابی

یک بستر شبکه های اجتماعی مناسب موثربرای مشاغل B2B است که بدنبال گسترش دسترسی و ایجاد روابط با پیوندها هستندبا 260 میلیون کاربر ماهانه ، LinkedIn محبوبترین پلت فرم شبکه حرفه ای است.
شبکه های اجتماعی

نه تنها مکان ایده آل برای یافتن و درگیر کردن نتایج شماست ،بلکه بهترین مکان برای جذب استعدادهای جدید،ایجاد شهرت شما به عنوان یک رهبر صنعت و بطور کلی ارتقاء شغل شما است.

شبکه های اجتماعیاگرچه LinkedIn یک بستر بازاریابی ایده آل برای مارک های B2C نیست ، اما فرصت های بزرگی را برای شرکت های B2B باز می کند. با LinkedIn می توانید صنایع خاص ، شرکت ها و نقش های شغلی را که می خواهید هدف گذاری کنید پیدا کنید.
LinkedIn همچنین کانال ایده آل برای ایجاد اقتدار در صنعت شما است. می توانید محتوا را از طریق وبلاگ یا سایت خود در LinkedIn به اشتراک بگذارید یا محتوا را مستقیماً بر روی سیستم عامل منتشر کنید. این یک فرصت عالی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و بینش های خود با محصولات پیشرو ، مشتری و دیگران در صنعت شما ارائه می دهد.
همچنین می توانید در LinkedIn به گروههای صنعتی مربوطه بپیوندید و این فرصت را به شما می دهد تا با دیگران در این صنعت درگیر شوید و اقتدار بیشتری بسازید.
LinkedIn همچنین دارای بستر تبلیغاتی است که می تواند ضمن افزایش آگاهی برای برند شما ، به شما در افزایش ترافیک و افزایش تبدیل وب سایت کمک کند. تبلیغات LinkedIn به شما کمک می کند تا مخاطبان حرفه ای و فرهیخته تری از مدیران سطح بالا و سایر تصمیم گیرندگان کسب کنید. با استفاده از تبلیغات LinkedIn ، می توانید بر اساس شغل ، عنوان شغل ، صنعت ، مکان و موارد دیگر هدف گذاری کنید.

از کدام شبکه های اجتماعی مناسب باید استفاده کنم؟

اکنون که همه چیز را در مورد شبکه های اجتماعی مناسب میدانید که میتوانید برای بازاریابی خود استفاده کنید ،زمان آن رسیده است که به این سؤال پاسخ دهید، از کدام شبکه های اجتماعی مناسب باید استفاده کنم؟ به طور خلاصه ، پاسخ به این مسئله به این بستگی دارد که مخاطبان هدف شما بیشتر از چه کانالهایی استفاده می کنند و کدام یک از سیستم عامل های شبکه های اجتماعی مناسب بیشترین مزیت را برای برند شما دارند.
برای شروع باریک کردن انتخاب های خود ، سؤالات زیر را از خود بپرسید:
• مخاطبان من در کدام کانال های شبکه های اجتماعی قرار دارند؟
• مخاطب من کجا فعال تر است؟
• مخاطبان من برای جستجو از کدام کانالهای اجتماعی استفاده می کنند؟
بعد از بررسی هر یک از کانال های فوق و در نظر گرفتن مواردی که هر کدام از آنها می توانند نام تجاری شما را ارائه دهند ، مشخص کنید که کدام کانال های رسانه های اجتماعی بیشترین حس را برای تجارت شما ایجاد می کنند. سپس پاسخ خود را به “کدام شبکه های اجتماعی مناسب باید استفاده کنم؟”
گرچه ممکن است بخواهید در بیش از یک کانال سرمایه گذاری کنید ، اما نباید سعی کنید همه مکان ها به طور همزمان باشید. این یک روش مطمئن برای سوزاندن بودجه شما است و تیم خود را خیلی نازک پخش می کنید.
اگر می خواهید برای پاسخ به این سؤال که از کدام رسانه های اجتماعی باید استفاده کنم ، بیشتر کمک کنیم؟ تیم  آژانس بازاریابی دیجیتال مارکتینگ رشد خوشحال خواهد شد که با مشاغل شمامشورت کندتامشخص کندکدام کانال های رسانه های اجتماعی بهترین استفاده از وقت و بودجه شما هستند.