افزایش فروش اینترنتی، از آنجا که هر کس که وب سایتی برای فروش داشته باشد دنبال راهی برای افزایش فروش اینترنتی خود است.در این مقاله به بیان راههای افزایش فروش اینترنتی می پردازیم.

13 راه ساده  افزایش فروش اینترنتی وب سایت:

شما می توانید با تغییرات کوچکی در سایت خود تاثیر چشمگیری در فروش اینترنتی خود داشته باشید.به این فرآیند بهینه سازی تبدیل ( conversion optimization)گفته می شود.هدف از این فرآیند افزایش درصد بازدیدکنندگان وب سایت است تا در نهایت به خریدار تبدیل شوند و فروش اینترنتی سایت افزایش یابد. این فرآیند برای وب سایت های جدید فروش آنلاین بسیار مهم است زیرا باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می شود. هرچه تعداد بازدیدکنندگان سایت بیشتر باشد فروش بیشتر شده و جریان پولی شما نیز بیشتر می شود.

در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه با تغییرات کوچکی در سایت خود فروش اینترنتی خود را افزایش دهید. مطالب ذکر شده همه در نتیجه مطالعات و آمار بدست آمده از مواردی است که موجب افزایش فروش شده است.

1.حذف اسلایدر از homepage سایت برای افزایش فروش اینترنتی:

شاید در طراحی سایت خود از اسلایدر و تصاویر کشویی استفاده کرده اید. با وجود اینکه  این یک اقدام محبوبی است اما برای افزایش فروش اینترنتی شما مفید نیست. از آنجا که وقتی بازدیدکننده ای وارد سایت شما می شود با اسلایدر مواجه می شود این باعث سردرگمی بازدیدکننده می گردد و آن را رها می کند.

به جای استفاده از اسلایدر می توانیم از این فضای بسیار مهم در سایتتون روی تبلیغ مهمترین پیام خود تمرکز کنید.

2.اشاره کردن به نکات محبوب:

فروش اینترنتیفروش اینترنتی

از آنجا که مردم دوست دارند کارهایی را انجام دهند که قبلا عده ای آن را انجام داده اند و لذت برده اند. ما نیز در سایت خود برای افزایش فروش خود باید به نکات مهمی که مورد توجه مردم است استفاده کنیم.این یک اصل روانشناختی است که به نام  bandwagon effect شناخته می شود.به همین علت است که بازاریابان عمدتا از عباراتی مانند مارک درجه یک یا توصیه شده توسط پزشکان و… استفاده می کنند.برای این کار شما می توانید به صفحه قیمت خود اشاره کنید و محصول های مورد توجه مردم را تبلیغ کنید.

3. اطلاعات مخاطبان خود را درج کنید.

اگر شما یک شرکت B2B هستید بهترین تکنیک برای افزایش فروش اینترنتی شما ممکن است یک روش بسیار ساده است.ممکن است شما انتظار نداشته باشید که ثبت اطلاعات تماس دقیق و به طور منظم مشتریان به چه میزان در جذب مشتریان بالقوه موثر است.اگر شما قصد تجارت الکترونیکی در سایت خود دارید بسیاری از مخاطبان B2B مایل هستند فقط با یک نماینده شخصا صحبت کنند. در این صورت داشتن اطلاعات تماس مشتریان بسیار مفید است.برای این کار با ایجاد یک فرم تماس می توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید. حتی نیز می توانید برای فروش بیشتر اطلاعات کامل کدپستی، شماره تماس، آدرس ایمیل را نیز دریافت کنید.

4.خبرهای جدید سایتتون را با عنوان جذاب بیان کنید.

هنگامی که مشتری تصمیم می گیرد یکی از محصولات شما را خریداری کند به دنبال اطلاعاتی در رابطه با دیگر محصولات یا تخفیفات و.. است شما می توانید به عنوان مثال در صورت داشتن محصولی با قیمت بالاتر و با کیفیت تر با عنوانی جذاب مشتری را جذب محصولات جدید کنید.

5.از بیان قیمت محصولات خود خودداری کنید.

هنگامی که افراد محصولات شما را می بینند برای جذب مخاطب و بالارفتن نرخ بازدید سایت بهتر است که در وهله اول از قیمت مطلع نشود.زیرا با این کار مشتری همه اطلاعات را دریافت می کند و نیازی به بررسی سایت پیدا نمی کند. و این باعث کاهش فروش اینترنتی شما می شود.

6.برای افزایش فروش اینترنتی صفحه فرود سایت خود را مطابق با تبلیغات خود قرار دهید.

اگر از تبلیغات پولی برای فروش اینترنتی خود استفاده می کنید راهی برای بهره گیری مفید از این تبلیغات وجود دارد و آن این است که صفحه فرود سایت را  مطابق با تبلیغ انجام شده قرار دهید.هم چنین مواردی است که رعایت آن موجب افزایش فروش اینترنتی خود شوید.یک اینکه رنگ و چیدمان صفحه فرود تبلیغ شما مطابق با تبلیغ باشد.هم چنین به مطابقت تبلیغ و مطالب ذکر شده در صفحه فرود خود توجه کنید.

7.برای داشتن فروش اینترنتی حتما نماد آیکون نماد اعتماد سایت داشته باشید .

اعتماد سازی یکی از نکات بسیار مهم در فروش است. به همین عل برای فروش اینترنتی حتما سایت باید نماد اعتماد داشته باشد تا اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.این موضوع بسیار مهم است.

8.رضایت مشتریان قبلی خود را در سایت ذکر کنید.

انتشار تصاویر افرادی که قبلا از شما خریداری کرده اند و از خرید خود راضی بوده اند خود موجب اعتمادسازی می گردد. حتی می توانید با ارائه نوعی از اطلاعات تماس با شاخاص و یا نوعی ارتباط مشتریان را از صحت این موضوع مطلع کنید.

9.در تبلیغات خود احساس فوریت در خرید ایجاد کنید.

شما می توانید در تبلیغات خود به عنوان مثال از عناوین فروش فوری یا ارائه مهلت زمانی خرید با تخفیف استفاده کنید در این صورت مشتریانی که خرید خود را به زمان دیگر موکول کرده اند اقدام به خرید کنند.

10.مراحل مربوط به پرداخت را حذف کنید.

هر چه فرآیند پرداخت ساده تر باشد راهی برای افزایش فروش اینترنتی شما است.راههایی وجود دارد که شما می توانید مراحل پرداخت خود را ساده تر کنید:1. ابتدا تمام جزییات پرداخت را در یک صفحه ذکر کنید. 2. همه اطلاعات مشتری را در وهله اول نگیرید به عنوان مثال می توانید فرمی تهیه کنید که فقط یک آدرس ایمیل و یک نام دریافت کند.سپس جزییات کارت اعتباری درخواست شود.این باعث افزایش فروش اینترنتی شما می گردد.

11.نوار پیمایش را از قسمت خرید حذف کنید.

هر فرصتی که باعث شود مشتری از روند پرداخت رها شود موجب کاهش فروش اینترنتی شما می گردد.به جای اینکه مشتریان محصول را به سبد خرید خود اضافه کنند و در زمان دیگری اقدام به خرید کنند مشتری را سریع به روند پرداخت هدایت کنید.یکی از ساده ترین راههای این کار حذف نوار پیمایش در قسمت خرید است.

12.یکی دیگر از راههای افزایش فروش ارائه برنامه خرید طولانی تر.

مثلا به جای ارائه اشتراک ماهانه می توانید از اشتراک های سالانه استفاده کنید.

13.استفاده از چت زنده با مخاطبان.

در حالی که شما باید به طور مرتب پاسخگوی بازدیدکنندگان سایت خود باشید و این کار به طور مرتب سخت است می توانید از یک پلاگین چت زنده استفاده کنید .

برای افزایش فروش اینترنتی خود از تکنیک های بسیاری می توانید استفاده کنید که موارد ذکر شده تعدادی از این تکنیک ها بودند.