اگر می خواهید با انواع بازاریابی محتوا آشنا شوید این مقاله را بخوانید.

وقتی که یک کسب و کار یا یک مجموعه تصمیم به تبلیغات از طریق بازاریابی محتوا می گیرد قبل از هر اقدامی باید در مورد اینکه از چه شیوه بازاریابی محتوا استفاده کند تصمیم بگیرد. که البته باید گفت این مرحله یکی از سخت ترین مراحل کار می باشد. به عنوان مثال یک شرکت در شبکه اجتماعی تویتر خود را فعال نگه می دارد و یک شرکت دیگر بر روی وب سایت خود متمرکز می شود. انتخاب بهترین روش برای فعالیت و بازاریابی در شبکه های اجتماعی بستگی به مخاطبان هدف شما دارد. با توجه به مزایای بازاریابی محتوا برای پیشرفت کسب و کار خود از آموختن انواع بازاریابی محتوا غافل نشوید و یک شیوه موثر برای تجارت خود را انتخاب کنید.

انواع بازاریابی محتوا

1-وبلاگ و به روزرسانی سایت

همانطور که در مقالات قبلی گفته شد تهیه محتوای مفید و مربوط به محصولات و خدمات شما می تواند مخاطبین زیادی را از طریق موتورهای جستجو به سمت شما هدایت کند. اگر حیطه کسب و کار شما گسترده است و مشتریان به اطلاعات زیادی برای انتخاب شما نیاز دارند حتماً اقدام به طراحی سایت بکنید. یا اگر امکان فروش اینترنتی برای محصولات شما فراهم هست با گرفتن نماد اعتماد به راحتی می توانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. با صرف یک هزینه کم ولی با پیگیری و به روزرسانی مداوم آن می توانید مشتریان زیادی را از نقاط مختلف پیدا کنید. با تهیه مقالات به روز و پیاده سازی سئو کلاه سفید بر روی سایت کسب و کار شما 24 ساعته فعال خواهد بود.

خوب است بخوانید: 4 تکنیک وبلاگ نویسی برای افزایش فروش

2-اینفوگرافیک

اینفوگرافیکی راهی برای ارائه اطلاعات سخت می باشد. اگر فرایند کاری پیچیده ای دارید یا اطلاعات پیچیده ولی با ارزشی را در اختیار مخاطبان خود می خواهید قرار دهید از اینفوگرافی استفاده کنید. ارائه اطلاعات بصورت بصری و چشم نواز مخاطبین زیادی را به خود جذب می کند. یک تصویر زیبا از مراحل کار خود تهیه کنید و آن را در شبکه های اجتماعی انتشار بدهید. مخاطبین خیلی دوست دارند که اطلاعاتی را به راحتی به دست بیاورند. به عنوان نمونه تصویر زیر یک اینفوگرافی از غذاهای سالم هست. استفاده از المان های تصویری با رنگ بندی زیبا علاوه بر اینکه در ذهن مخاطب محفوظ می ماند، تاثیر اطلاعاتی خود را هم خواهد گذاشت.

تولید محتوا | مزایای بازاریابی محتوا

3- ویدئو

فیلم و ویدئو یک رسانه بسیار تاثیرگذار با توانایی ارائه انواع مختلف داده هست. با توجه به اینکه در فیلم امکان صحبت کردن و مخاطب مستقیم قرار دادن افراد وجود دارد، با تهیه یک فیلم مناسب از گستره خدمات خود به راحتی می توانید اعتماد آنها را به خود جلب کنید. استفاده از فناوری های روز، آهنگ، تصویربرداری های حرفه ای یک محتوا جذاب برای عرضه در شبکه های اجتماعی مختلف مخصوصاً اینستاگرام هست. البته فیلم های طولانی تهیه نکنید که از حوصله مخاطب خارج شود. فیلم های حرفه ای به راحتی در بین افراد به اشتراک گذاشته می شوند.

4-کتاب های الکترونیکی

تهیه دفترچه راهنمای الکترونیکی از همه محصولات یا خدمات به همراه اطلاعات لازم می‌تواند کارگشای بسیاری از مخاطبین باشد. کتاب های الکترونیکی نه رمان، نه کتاب و نه تبلیغ، هیچ کدام نیستند. آنها راهی برای ارائه اطلاعات با ارزش به مشتریان بالقوه هستند که با برند شما عرضه می شوند و در گوشی موبایل یا سیستم های آنها ذخیره می شود.

5-تهیه المان های گرافیکی

برای کار خود المان های خاص طراحی کنید. این المان ها می توانند نوع جدیدی از بازاریابی محتوا باشند که بسیار خوب کار می کنند. یک تصویر با متنی  مرتبط که به سرعت در اینترنت پخش می شود. یک المان زیبا و متناسب طراحی کنید و به همراه پست های خود در شبکه های اجتماعی انتشار دهید. خواهید دید که چقدر مخاطب شما را دنبال می کند.

6-تهیه محتوا توسط مشتریان

تا آنجا که امکان دارد از مشتریان خود بخواهید که در شبکه های اجتماعی شما فعالیت بکنند. از آنها بخواهید که برای شما پست تهیه کنند، یا اینکه نظرشان را در رابطه با خدمات یا محصولاتی که از شما گرفته اند بنویسند. مشتریان بالقوه حتماً قبل از ارتباط با شما از تجربیات کاری آنها با شما استفاده می کنند. نظر مشتریان را در وب سایت خود انتشار دهید و برای آنها در شبکه های اجتماعی پست تهیه کنید. امتیاز مشتریان به شما اعتبار می بخشد.

بازاریابی محتوا و سئو

7- تهیه لیست چک ها

لیست های چک، ارزش ویژه‌ای برای مشتریان بالقوه فراهم می کند. اینها روش قدم به قدم برای حل یک مشکل یا یک فرایند را به صورت لیستی به مخاطب نشان می‌دهند. با تهیه یک قالب خود از چک لیست مربوط به خدمات خود و انتشار آنها در فضای مجازی مخاطبین زیادی را با خود همراه کنید.

نوع های دیگر بازاریابی محتوا

– اینفلوئنسر: افرادی که به عنوان اینفلوئنسر فعالیت می کنند شبکه های اجتماعی پر مخاطبی دارند. شما می توانید از آنها بخواهید که در شبکه های اجتماعی خود تبلیغ شما را قرار  دهند. این یک روش پر هزینه ولی موثر است.

-راه اندازی چالش و مسابقه: با راه اندازی یک چالش یا مسابقه می توانید نیازهای مشتریان خود را برای ارائه خدمات بهتر در آینده بهتر بشناسید. از آنها نظرسنجی کنید، جایزه بدهید تا همیشه مخاطبین برای دیدن خبرهای جدید شما را دنبال کنند.