آیا تاکنون استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی را جزیی از استراتژی های بازاریابی خود قرارداده اید؟

شاید شما تا به حال از هشتگ برای معرفی برند خود استفاده کرده باشید اما آیا فکر می کنید کافی بوده است و یا درست استفاده کرده اید؟

راهنمای کامل استفاده از هشتگ برای تجارت در رسانه های اجتماعی:

هشتگ ها وسیله ای برای برقراری ارتباط مخاطبان شما و گسترش مشاغل در رسانه ای اجتماعی هستند.پیدا کردن هشتگ مناسب برای رسانه های اجتماعی موضوعی است که بسیاری از بازاریابان و افرادی که به دنبال معرفی خود در رسانه های اجتماعی هستند در پی آن هستند.به همین خاطر ما در این مقاله شما را کمک می کنیم.این راهنما برای همه افراد اعم از افرادی که به صورت حرفه ای از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند یا افراد مبتدی.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها می پردازیم عبارتند از:

  1. هشتگ چیست؟
  2. در رسانه های اجتماعی چگونه کار می کنند؟
  3. استراتژی های مختلف بازاریابی رسانه های اجتماعی از جمله استفاده از هشتگ
  4. بیان انواع مختلف هشتگ
  5. چگونه هشتگ خود را ایجاد کنید؟
  6. نکاتی در مورد استفاده از آن
  7. چگونه هشتگ های خوبی برای کار خود پیدا کنید؟

هشتگ چیست؟

خود علامت آن در ابتدا علامت # (هش ساده) را نشان می دهد اما زمانی که در رسانه های اجتماعی به راه افتاد دنیای جدیدی در رسانه های اجتماعی ایجاد کرد.در واقع هشتک کلمه کلیدی است که قبل از آن علامت# یا هش ساده قرار می گیرد. ومردم با استفاده از آن و با سرج در رسانه های اجتماعی به موضوعات مورد علاقه خود دست پیدا می کنند.

اینستاگرام

خوب است بخوانید: افزایش فروش اینترنتی

اولین هشتک چه بود؟

توییتر اولین رسانه اجتماعی بود که از هشتگ استفاده کرد. اولین هشتگ در جهان:

اولین هشتگ

هشتک‌ها در رسانه‌های اجتماعی چگونه کار می‌کنند؟

در ابتدا شما باید سودمندی استفاده از هشتگ‌ها را به طور کامل درک کنید. هشتک‌ها در رسانه‌های اجتماعی برای جمع‌آوری تعدادی پست خاص استفاده می‌شوند.به عنوان مثال هر پستی که دارای هشتک #fan در نتایج جستجوی این عبارت ظاهر می‌شود. افراد جستجوکننده آن پست با این پیج آشنا می‌شوند. هشتگ‌ها برای بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی کاربرد بسیاری دارند. شما می توانید برای برند خود هشتگ ایجاد کنید. این کار شما را در مدیریت و بررسی کارکرد خود در رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند. هم چنین با این کار می‌توانید از تعداد پستهایی که با هشتک شما قرار داده شده است آگاه شوید. برای درک بیشتر اهمیت استفاده از هشتک به این موضوع فکرکنید روزانه هزارها عکس در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. اگر شما از هشتک خود استفاده نکنید عکس‌ها و پستهای شما را فقط فالوورهای شما می‌توانند ببینند اما در صورت استفاده از هشتگ تعداد بیشتری از پستهای شما دیدن می‌کنند. حال برای رسیدن به نتایج مطلوب در استفاده از هشتک به معرفی 6 راهکار استفاده صحیح از هشتک در رسانه‌های اجتماعی می‌پردازیم:

راهکارهای استفاده از هشتگ

1.تبلیغات رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید.

از جمله اقداماتی که در این زمینه می توان انجام داد استفاده از هشتک در بیو صفحه پروفایل در رسانه های اجتماعی از جمله اینستاگرام،پینترست،توییتر است.

هشتک ها مانند لینک یک وب سایت می مانند. همانگونه که با کلیک روی لینک یک وب سایت شما را به مکان مورد نظر هدایت می کند.با کلیک روی یک هشتگ نیز شما وارد صفحه پست مربوطه می شوید. در این صورت نیز شما هم اگر از همان هشتک استفاده کنید شما را نیز در نتایج آن جستجو نشان می دهد. هم چنین در راستای تقویت تبلیغات باید از هشتک هایی استفاده کنید که ممکن است مخاطبین شما سرچ کنند.

2.یافتن هشتک های پربازدید مناسب با تجارت شما:

با سرچ کردن هشتک های مرتبط با تجارتتان هشتک هایی را پیدا کنید که بیشتری بازدید و بیشترین پست را داشته است.

هشتگ در رسانه های اجتماعی

چگونه هشتک ایجاد کنیم؟

برای ایجاد هشتک های مناسب در رسانه های اجتماعی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای روشن تر کردن پیام خود از حروف بزرگ در جلوی هر کلمه استفاده کنید.
  2. هشتگ ها را تا حد ممکن کوتاه کنید:استفاده از کلمات بیش از حد در هشتگ تاثیر پیام شما را کاهش می دهد.
  3. در هشتک ها خود از کلمات معروف استفاده نکنید:زیرا در این صورت امکان دیده شدن آن در میان میلیونها پست دیگر بسیار کم است.

نحوه یافتن هشتگ های جدید در رسانه های اجتماعی:

یافتن هشتک هایی که خیلی عمومیت ندارند و چندان پیچیده هم نیستند می تواند برای کاربران فضای مجازی یک چالش باشد. بهترین کار این است که به  هشتگ های رقبای خود توجه کنید. هم چنین ابزارها و اپلیکیشن هایی وجود دارند که شما را در یافتن هشتگ ها مناسب یاری می کنند. مانند:

  • Ritetag : پیشنهادات هشتگ راجع به کسب و کار شما را ارائه می دهد.
  • ME :هشتک های محبوب را به شما ارائه می دهد.
  • ORG:  اطلاعاتی از تعداد پستهای انتشار داده شده با هشتک مربوطه ارائه می دهد.
  • TAGboard: تمام هشتک ها تمام شبکه های اجتماعی فیس بوک اینستاگرام توییتر و …را نشان می دهد.

با بیان مطالب بیان شده اکنون شما اطلاعاتی در زمینه بازاریابی با استفاده صحیح از هشتک ها آشنا شده اید امید است که مفید واقع شده باشد.