اکسپلور اینستاگرام (Explore اینستاگرام) صفحه‌ای است که پست‌هایی از تمام صفحات اینستاگرام چه آن‌هایی را دنبال می کنید و چه آنهایی را که دنبال نمی کنید را به شما نشان می دهد.

نکته فابل توجه این است که این پست‌ها طبق فعالیت‌ها و علایق شما انتخاب می‌شوند. اینستاگرام از الگوریتم‌هایی که برای دنبال کردن فعالیت شما در آن قرار گرفته است، پیروی می‌کنند؛ گفتنی است این الگوریتم ها نه تنها به عملکرد شما وابسته نیست، بلکه فعالیت دوستان شما را هم زیر نظر می‌گیرد.

هر کسب و کاری در دنیا دنبال دیده شدن و شناخته شدن هست. چون، شناخته شدن یک کسب و کار، باعث افزایش درآمد آن می شود. اما بیشتر افراد بر این باور هستند که قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام یک امر شانسی است. در اینجا باید بگوییم بیشتر از اینکه به شانس احتیاج داشته باشد، به کمی تغییر نیاز دارد.

اکسپلور اینستاگرام یکی از قسمت هایی است که به دیده شدن کسب  وکار شما کمک زیادی می کند. تب Explore یا بخش اکسپلور، یکی از بهترین راه‌هایی ا‌ست که می‌تواند دنبال کننده و ترافیک زیادی را به سمت صفحه شما وارد کند و در نهایت، کسب و کار شما را مطرح و معرفی کند

در این مقاله، برایتان توضیح خواهیم داد چگونه پست ها محتواها برای نمایش در صفحه اکسپلور اینستاگرام انتخاب می‌شوند؟ و شما چگونه می‌توانید با مخاطب هایتان از این راه ارتباط برقرار کنید؟

چگونه نرخ تعامل کاربران  یا Engagement صفحه‌ی خود را افزایش دهید و در نهایت، چشم‌انداز ارزشمندی به دست آورید. سپس با استفاده از ویژگی‌های آن، کسب و کار خودتان را بهتر معرفی کنید تا آن بیشتر بهتر دیده شود.

برای دسترسی به بخش اکسپلوراینستاگرام ایبتدا باید ، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. پایین صفحه چند آیکن می‌بینید. آیکنی که به شکل ذره‌بین است و بین دو آیکن خانه و علامت + قرار دارد، همان بخش اکسپلور اینستاگرام است.

اکسپلور اینستاگرام

به عبارت دیگر می توانیم این طور بگوییم که پست هایی که شما در قسمت اکسپلور اینستاگرام خود مشاهد می کنید، به اینکه شما چه پیچ هایی را دنیال می کنید، هیچ ربطی ندارد. شما در صفحه اصلی صفحه اینستاگرام خود می توانید پست های صفحاتی که آن ها را دنبال کرده اید را ببینید.

الگوریتم قسمت اکسپلور اینستاگرام فعالیت‌هایی که در اینستاگرام‌تان داشته‌اید را بازتاب می‌دهد. بخش اکسپلور اینستاگرام نیز پست‌های جدید و مرتبط با فعالیت‌هایتان را به شما نشان می‌دهد.

 از طرفی، استوری‌ ها یا لایو استوری‌ هایی که در محدوده جغرافیایی شما ثبت شده‌اند یا اینستاگرام فکر می‌کند که شما به آن‌ها علاقه دارید را در بخش اکسپلور به شما نمایش می دهد.

اکنون که با عملکرد بخش اکسپلور اینستاگرام بیشتر آشنا شدیم، به این موضوع می پردازیم که چگونه می توانیم پست های صفحه اینستاگرام خود را در قسمت اکسپلور اینستاگرام قرار دهیم.

محتوا های بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب می‌شوند؟

وقتی صحبت از محتوای موجود در اکسپلور اینستاگرام به میان می آید، اینتاگرام سعی می کند محتویات نمایش داده شده برای هر کاربر مختص به همان کاربر باشد. این شخصی سازی بر اساس لایک ها و صفحاتی که دنبال می کنید، بستگی دارد

با اینکه هنوز الگوریتم انتخاب محتوا برای کسی مشخص نیست اما می توانیم این انتخاب ها را بر اساس قوانین زیر دسته بندی کنیم:

محتوای موجود در بخش اکسپلور اینستاگرام بر اساس پست‌هایی است که فرد با آن‌ها درگیر شده است.

محتوای نمایش داده شده، پست‌هایی هستند که برای تعداد زیاد از کاربران اینستاگرام جذاب بوده است.

محتوای نمایش داده شده در قسمت اکسپلور اینستاگرام، پست‌هایی بر اساس محتوای صفحات فالو شده توسط شخص است.

با این حال، به مرور زمان، اینستاگرام علایق و فعالیت های کاربران را شناسایی می کند و از آن به بعد، محتواها را بر اساس آن ها نمایش می‌دهد.

روش های ساده برای نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام:

در ادامه شما را با چهار روش آشنا می‌کنیم که می توانید با استفاده از آن محتوای خود را در بخش اکسپلور اینستاگرام نمایش دهید.

۱- مخاطبان خود را بشناسید:

اگر می‌خواهید محصولات خود را به فروش برسانید، ابتدا باید بدانید قرار است به چه کسی یا کسانی بفروشید. باید از خود بپرسید که مخاطبان شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارند و کسب و کار شما چطور می‌تواند نیاز آنها را برطرف سازد؟

بهتر است، برای اینکه کار با بخش اکسپلور اینستاگرام را آغاز کنید، کمی به پرسش‌های زیر فکر کنید:

مشتریان هدف شما چه کسی یا کسانی هستند؟

آن ‌ها به چه چیزهایی علاقه ‌مند هستند؟

حساب کاربری اینستاگرام آن‌ها چگونه است؟

چه افرادی را دنبال می‌کنند؟

همیشه به این نکته فکر کنید که پست های شما در بخش اکسپلور اینستاگرام چه فردی یا افرادی می‌خواهد نمایش داده شود؟

فرد یا افراد موردنظرتان به چه چیزهایی علاقه مند هستند؟ با شناخت بهتر مخاطب هدفت ان، راحت‌تر می‌توانید با آن‌ها تعامل داشته باشید.

۲- به مخاطب گوش دهید:

همیشه به مخاطبان خود اهمیت دهید. اهمیت دادن به مخاطبان تان باعث می شود، پست هایتان در بخش اکسپلور اینستاگرام نمایش داده شود. برای این که محتوای تولید شده برای مخاطب شما جذاب باشد،  یاید بدانید فالوور هایتان چه محتواهایی را دوست دارند

برای اینکه پست هایتان در قسمت اکسپلور اینستاگرام نمایش داده شوند رعایت چند نکته الزامییست:

رعایت چند نکته‌ی ساده شما را به حضور در این بخش اینستاگرام نزدیک می‌کند:

قسمت اکسپلور اینستاگرام خود را بررسی کنید: تم کلی پست‌ ها و محتواهایی که در آن نمایش داده می‌شوند چه پست هایی هستند؟

عامل زیبایی‌ شناختی آن‌ ها را بررسی کنید؟

 چه موضوعاتی برای مخاطبتان جذاب است و آنها را دنبال می کند؟

از قابلیت‌ جستجوی اینستاگرام استفاده کنید: با استفاده از این قابلیت می‌توانید پی ببرید در منطقه‌ی جغرافیایی‌ شما چه محتوا وپست هایی محبوب و جذاب است.

 برای این کار می‌توانید در جستجوی اینستاگرام بر روی تب Places کلیک کنید و تگ دقیق ‌تری از موقعیت جغرافیایی خود بدهید و نوع محتواهایی که نمایش داده می‌شوند را یادداشت کنید.

فالووینگ ‌ها و فالوور های خود را به دقت بررسی کنید: فالویینگ‌ ها و فالوور های‌ تان چه محتوا هایی را لایک کرده‌اند؟

روی آیکن قلب در نوار پایین اینستاگرام کلیک کنید، سپس از بالای صفحه، فالویینگ های خود را انتخاب کنید. به این ترتیب، می‌توانید ببینید افرادی که دنبال می‌کنید چه نوع محتوایی را دوست دارند.

۳- از هشتگ‌ها استفاده کنید

هشتگ ‌ها عضو جدانشدنی شبکه‌های اجتماعی هستند. فرق نمی‌کند مه مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند یا نه.

 هشتگ‌ها برای کسب و کار شما اهمیت زیادی دارند. اولین کاری که برای دیده شدن پست ها و محتوایتان انجام می دهید این است که از هشتگ های مناسب‌ استفاده کنید و محتوایتان را از گم شدن در میان انبوه محتوا نجات دهید!

هشتگ‌ها به صورت شبانه روزی کار می‌کنند و زمانی که مخاطب آنها را جستجو کند، پست های مرتبط با آن هشتگ به آن نشان داده می شود

با وارد شدن مخاطب به صفحه شما کار راحت ‌تر می‌شود. در کل خیلی مهم است که بدانید چگونه از هشتگ ها استفاده کنید، لازم  به ذکر است که نباید هر چیزی را هشتگ کنید، مخصوصا اگر درباره کسب و کارتان باشد

۴- کاربران را به تعامل تشویق کنید

هر کاری که می توانید انجام دهید تا تعامل کاربران با محتوای شما افزایش یابد، اینگونه می توانید مخاطبان هدفتان را به دست اورید.

هر چقدر پست هایی که اینستاگرام تان منتشر می کنید لایک و کامنت بیشتری دریافت کند، شانس بیشتری خواهید داشت تا در صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام به مخاطب هدفتان نمایش داده شود.

زمانی که عکس یا ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کنید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید فالوور ها یا کامنت‌های بیشتری داشته باشید؟

به عنوان مثال، اگر صاحب یک برند دکوراسیون داخلی هستید و تصویری از اتاقی که در آن کار می‌کنید منتشر کرده‌اید، تمام کمپانی‌ها یا برندهای مرتبط با کسب ‌و‌کار خود را نیز تگ کنید تا افراد بیشتری بتوانند پست شما را ببینند. حتی می‌توانید حساب های  وبلاگ ‌‌نویس ‌های مرتبط با دکوراسیون داخلی را هم تگ کنید.

اگر برای صفحه اینستاگرام ‌تان استوری می‌گذارید، مطمئن شوید لوکیشن و موقعیت جغرافیایی خود را هم مشخص کرده‌اید. با ثبت لوکیشن شانس ‌تان را برای دیده شدن در استوری‌های منطقه‌ی زندگی خود افزایش می‌دهید. همین امر، کاربران محلی را با برند و کسب و کار شما آشنا می‌کند.

خوب است بخوانید: قوانین اینستاگرام