کلمات کلیدی دم بلند نحوه جستجوی اکثر مردم در اینترنت هستند.

تحقیقات در مورد کلمات کلیدی یکی از موثر ترین راهبردها برای هدایت و رشد مشاغل به صورت آنلاین است

این تحقیقات باید یکی از اصلی ترین استراتژی های سئو وب سایت شما باشد

اگر با سئو آشنا نیستید به این مقاله نگاهی بیندازید ( سئو چیست ؟ ) که چگونه میتواند سئو کسب و کار آنلاین شما را تقویت یا خراب کرد.

کلمات کلیدی دم بلند چیست ؟

سئو یک استراتژی بلند مدت برای رشد مداوم کسب و کار شماست که با انجام صحیح آن نه تنها ترافیکی از جمعیت هدفمند خود دریافت خواهید کرد بلکه در معرض دید افرادی قرار خواهید گرفت که در مدت زمان  به مشتری تبدیل می شوند.

امروزه دیگر seo یک ترفند پنهان نیست بلکه بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما خواهد بود و باعث رشد شما می شود.

تقریبا 90 درصد از ترافیک وب توسط موتور های جستجو  ایجاد می شوند و  بیش از 40 درصد از کل ترافیک تجارت الکترونیک مربوط به جستجو های ارگانیک می باشد.

ترافیک ارگانیک ممکن است بخش عمده ای از ترافیک سایت شما باشد بنابرین عقب نمانید.

اکنون میخواهیم بدانیم کلمات کلیدی دم بلند چیست ؟

کلمات کلیدی عبارت ها و عباراتی هستند که مردم برای جستجوی آنلاین محصولات یا خدمات در موتور های جستجو  از آنها استفاده می کنند.

کلمات کلیدی دم بلند عبارات جستجو شده با بیش از 4 کلمه می باشد که بیش از 70 درصد از کل جستجو های گوگل را در بر میگیرد.

تفاوت بین کلمه کلیدی هدفمند و دم بلند در این است که به عنوان مثال کلمه کلیدی هدفمند ” اجاره خودرو ” می باشد اما کلمه کلیدی دم بلند ” اجاره خودرو در اصفهان ” می باشد که تفاوت رقابت بین هر دو عبارت مورد جستجو را می توان درک کرد

در نهایت انتخاب کلمه کلیدی بستگی به اهداف شما دارد :

  • آیا سعی در جذب بازدید کننده برای خرید یک محصول یا خدمات را دارید
  • آیا به دنبال بیشترین ترافیک ممکن هستید ؟
  • آیا میخواید جایگاه رتبه اول را برای یک کلمه کلیدی در گوگل مشخص کنید ؟
  • آیا اکثر مشاغل شما محلی و آنلاین می باشد ؟

باید گفت که کلمات کلیدی دم بلند باید جزئی از هر استراتژی تحقیق کلمه کلیدی شما باشد.

کلمات دم بلند، استراتژی پیدا کردن کلمه کلیدی

این کلمات کلیدی احتمال بازخورد بیشتری دارند زیرا جستجوی آن ها واقعی تر می باشد و ثابت شده که به مراتب آسان تر از کلمات کلیدی معمولی است. به عنوان مثال اگر صاحب یک شرکت اجاره خودرو هستید بینش شما ممکن است بگوید که به روی کلمه کلیدی “اجاره خودرو” سئو را آغاز کنید اما اگر بیاید و کلمه کلیدی دم بلند با این عنوان “اجاره خودرو ارزان در اصفهان ” استفاده کنید ترافیک بیشتری را دریافت می کنید.

جستجو ها و کلمات کلیدی دم بلند مانند مواردی که اخیرا ذکر شد دشوار نیست زیرا افراد عادی با استفاده از کلمات کلیدی دم بلند جستجو خود را انجام میدهند و در نهایت باعث افزایش ترافیک سایت می شود.

کلمات کلیدی دم بلند به شما کمک می کنند تا برای کلمات کلیدی دم کوتاه نیز رتبه خوب کسب کنید. مجموعه از صفحات دارای رتبه بالا از مجموعه کلمات کلیدی دم بلند، باعث افزایش رتبه ی کل سایت شما میشود و همچنین کلمات کلیدی دم بلند، درک ارزشمند تری از بازار را به مشتریان شما ارائه می دهد و پایه و اساس استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را پایه گذاری می کنند.

پیدا کردن کلمات کلیدی به عنوان یک مسئولیت باعث بهینه کردن مسیر های کاربران برای یافتن شما میشود خواه از طریق سئو – تولید محتوا و یا تبلیغات گوگل باشد

نحوه یافتن کلید واژه های دم بلند

برای شروع شما نیاز به طوفان فکری دارید که کلمات کلیدی دم کوتاه را شامل میشود. هرکلمه کلیدی دم کوتاه می تواند به ده ها نسخه دم بلند تبدیل شود

به عنوان مثال کلمه کلیدی مبلمان ممکن است تبدیل بشود به:

  • اثاثیه یا لوازم داخلی خانه
  • فروشگاه حمل و نقل مبلمان
  • فروشگاه مبلمان تهران
  • فروشگاه خرید مبل ارزان

گوگل همچنین یک ابزار برنامه ریزی برای کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن داده های کلیدی مانند حجم جستجو ها – کلمات کلیدی مرتبط – تخمین پیشنهادات برای تبلیغات گوگل  را پیدا کنید

هنگامی که به کلمات کلیدی جدید برای محتوای خود نیاز دارید یا میخواهید جمعیتی جدید را هدف قرار دهید باید برخی تحقیقات را انجام دهید  که شامل :

  • جستجو های پیشنهادی
  • سوالات متداول مشتری
  • راه اندازی بخش سوالات متداول

همچنین با در نظر داشتن شخصیت خریدار سعی کنید کلمات کلیدی معقول و مرتبط با محتوا را انتخاب کنید.

به عنوان مثال ممکن شخصی در مرحله آگاهی موضوع خود را جستجو کند یا یک شخص ممکن است برای کسب اطلاعات بیشتر عنوان خود را جستجو کند بنابراین شما باید بتوانید شخصیت خریداران خود را بشناسید و به دنبال کلمه کلیدی دم بلند مناسب پیدا کنید

کلمه کلیدی دم بلند آزادی بیشتری برای مشخص کردن مخاطب هدف خود به شما می دهند این کلمات در حالی که نیاز به رقابت کمتری دارد بازخورد بیشتری نیز دارد

همچنین کلمات کلیدی دم بلند در نمایش داده های تایپ شده محدود نمیشوند . اکنون بیش از هر زمان دیگری ، جستجوی صوتی در صحنه بازاریابی دیجیتال راه خود را باز کرده است.

حرف آخر

در حقیقت مطالعات متعددی نشان داده است که بیشتر کاربران امروزه در مقایسه با جستجو های تایپ شده سنتی، از دستیار های صوتی مانند سیری و الکسا استفاده می کند. بنابراین شما باید با استفاده از کلمات کلیدی دم بلند به زبان مکالمه و طبیعی، مطالب خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید.