مشاغل بسیاری از ویژگی های وب سایت خود اشتباه استفاده می کنند.

ویژگی ها و قابلیت های یک وب سایت میتواند عملکرد وب سایت شما را بهبود ببخشد و شانس موفقیت شما را بالا ببرد، و همچنین میتواند باعث افزایش فروش و درآمد کسب و کار شما شود.

برای این که وب سایت شما عملکرد خوبی داشته باشید علاوه بر این که باید ظاهر وب سایت شما خوب به نظر برسد، باید تجربه کاربری یکپارچه را نیز برای بازدید کنندگان فراهم کنید.

تجربه کاربری یا UX:

منظور از تجربه کاربری در طراحی وب سایت، دسترسی آسان و سریع به اطلاعات مورد نیاز کاربران است. روش های زیادی برای بهبود قابلیت استفاده وب سایت شما وجود دارد.

در این مقاله، به بررسی 15 ویژگی اساسی یک وب سایت کاربر پسند می پردازیم.

این توصیه های کاربردی ساده میتواند وب سایت شما را برای بازدید کنندگان جذابتر کرده و شانس موفقیت شما را به صورت آنلاین بهبود بخشد. پس تا پایان همراه ما باشد.

      1. نام دامنه:

 URL از جمله مهم ترین ویژگی های وب سایت، آدرس اینترنتی وب سایت شماست که در نوار آدرس ظاهر می شود.

این آدرسی است که بازدید کنندگان با وارد کردن آن در موتورهای جستجو  قادر به پیدا کردن شما هستند.

به عبارت دیگر آدرسی که پس از جستجو به آنها منتقل می شود ایجاد نام دامنه اولین گام برای ایجاد وب سایت است و شما نمی توانید بدون داشتن آدرس اینترنتی، یک سایت عملکردی داشته باشید.

نام دامنه را به گونه ای انتخاب کنید که براحتی برای بازدید کنندگان قابل هجی کردن باشددو بتوانند وب سایت شما را بدون دردسر بیابند.

  1. نام شرکت:

از دیگر ویژگی های وب سایت  شما نام شرکت شماست. نام شرکت شما باید جایی در بالا ی صفحه اصلی ظاهر شود به گونه ای که بازدید کنندگان وب سایت شما برای پیدا کردن نام شرکت شما نیازی به پیمایش نداشته باشند.

  1. نوار جستجو:

برخی از کاربران دقیقا می دانند دنبال چه چیزی در وب سایت شما می گردند، پس فقط به آن صفحه حرکت می کنند. اما بعضی از کاربران هم برای رفتن به صفحه ای نیاز به راهنمایی دارند، یکی دیگر از ویژگی های وب سایت خوب، داشتن یک نوار جستجو در صفحه اصلی ، و هر صفحه دیگر سایت است.

  1.  آرم:

آرم یا لوگو یکی از اصلی ترین ویژگی های وب سایت است. آرم ها هم باید دربالا ی صفحه اصلی ظاهر شوند.

آرم ها، نماد گرافیکی کوچکی هستند که به راحتی در ذهن مخاطب  ماندگار می شوند و پیوندی در مغز مشتری بین شرکت شما و آن تصویر ایجاد می کنند.

در حالی که ممکن است همیشه نام شرکت شما را به یاد نیاورند اما ممکن است شما را با آرم تشخیص دهند.

  1.  توضیحات:

توضیحات کوتاه یا برچسب شرکت باید در جایی نزدیک به نام شرکت یا آرم شرکت ظاهر شود.

این ویژه در مورد مشاغل کوچکتر که کار آنها به راحتی قابل درک نیست بیشتر کاربرد دارد. توضیحات،  یک عبارت کوتاه است و بیانگر این است که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.

  1. فهرست مطالب:

فهرست مطالب هم یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت است. فهرست مطالب همیشه باید در بالای صفحه وب سایت قرار بگیرد. به دلیل که کاربران بتوانند سایت شما را گشت و گذار کنند و محصولات یا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

  1. CTA:

CTA شاید جزء یکی اصلی ترین ویژگی های وب سایت به حساب آید اما کمتر کسی است که به آن دقت و توجه می کند. CTA به دکمه هایی مانند “عضویت در سایت”،”ورود به سایت”،”رزرو نسخه ی نمایشی” و….گفته می شود که اغلب انگیزه انجام کاری مثلا عضویت در سایت را به کاربر می دهد.

  1. تصاویر:

وب سایت شما همیشه باید یک تصویر در هدر و یا در بدنه داشته باشد تا به بازدیدکنندگان ارائه دهد.

این تصاویر ممکن است یک تصویر تبلیغاتی ساده باشد یا تصویری که به طور اختصاصی برای تصویر شما طراحی شده است.

تصاویر نسبت به متن ساده توجه بیشتر به خود جلب می کند، زیرا پردازش آنها نسبت به یک متن طولانی ساده آسان تر است.  هر رسانه تصویری بهتر از یک صفحه متن ساده است.

  1. پیوند های داخلی:

هدف از ایجاد یک وب سایت فقط جلب نظر مخاطب به صفحه اصلی نیست.

در عوض، از صفحه اصلی وب سایت باید برای جلب بازدید کنندگان به سایر قسمتهای سایت استفاده کنید.

پیوندهایی به پست های اخیر وب سایت خود بزنید.  پیوندهای داخلی باعث می شوند تا کاربران در صفحه شما طولانی تر بمانند و این باعث افزایش شانس تبدیل شدن به مشتری می شود.

  1. چت زنده:

بسیاری از افراد و شرکت ها از افزونه چت زنده به عنوان یکی از ویژگی های وب سایت استفاده می کنند.

اکثر وب سایت ها از افزونه چت زنده به عنوان فرصتی برای تماس با بازدید کنندگان سایت و ارائه خدمات به مشتریان درجه یک استفاده می کنند.

اگر از یک افزونه چت زنده استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که کاربران پس از گذراندن مدت زمان مشخص در صفحه اصلی یا پیوند داخلی دیگر ، به مکالمه بپردازند.

  1. عضویت در خبرنامه

اگرچه فرم های خبرنامه واقعاً می توانند در هر مکانی در سایت شما قرار بگیرند ، اما باید از صفحه اصلی شروع شوند. اکثر ارگان ها بازدید کنندگان خود را تشویق می کنند تا در ازای طرح های تشویقی مانند تخفیف در برای عضویت در خبرنامه ایمیل ثبت نام کنند.

ویژگی های فوتر برای وب سایت:

فوتر یا پاورقی در پایین هر صفحه قرار دارد ، پیوندهایی را فراهم می کند که به بازدید کنندگان کمک می کند تا به صفحات محبوب سایت حرکت کنند.

  1. برگه ها و گزینه ها:

در انتهای صفحه اصلی خود، و در همه صفحه ها ، باید لیست پیوندی از مکانهایی که بازدید کنندگان معمولاً مایل به حرکت در آن هستند وجود داشته باشد. نمونه هایی از این مکان های سایت عبارتند از: وبلاگ ، داستانهای مطبوعاتی ، صفحه “درباره” شرکت ، مشاغل ، پشتیبانی مشتری ، سؤالات متداول و سایر پیوندهای خاص سایت مربوط به تجربه کاربران شما.

  1. آیکن های شبکه های اجتماعی:

اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت دارید، به منظور بازدید بازدید کنندگان از صفحات مجازی خود، می بایست آیکن های رسانه اجتماعی را در صفحه اصلی یا پایین صفحه در پایین هر صفحه قرار دهید.

به شما توصیه می کنیم بخوانید: تکنیک های وبلاگ نویسی برای افزایش فروش

صفحه درباره ما:

صفحه درباره ما بازدید کنندگان را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سازمان یا شرکت شما سوق میدهد.

اگرچه بسیاری از این اطلاعات میتوانند در صفحه اصلی جای بگیرد ، ممکن است شما صفحه ای را به کاربرانی اختصاص دهید که مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره سازمان یا شرکت شما هستند.

صفحه درباره ما میتواند مکانی عالی برای استفاده از اطلاعات شخصی شرکت شما باشد. این اطلاعات عبارت است از:

  1. نقشه موقعیت جغرافیایی کسب و کارتان:

نقشه و آدرس مراجعه کنندگان را به سمت محل کار یا فروشگاه شما سوق میدهد.

این نقشه به آنها کمک میکند که محل شرکت شما را بهتر و سریعتر پیدا کنند یک شرکت بزرگ با فروشگاههای چندگانه نیز ممکن است شامل چندین شعب و در نهایت چندین آدرس باشد.

  1. ساعت کار:

اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید، ساعت کاری را حتما باید در صفحه درباره ما وارد کنید. داشتن لیست هایی که به طور واضح ذکر شده است ، به افراد کمک میکند تا بدانند چه موقع پاسخگوی آن ها هستید.

  1. اطلاعات تماس با ما:

اطلاعات تماس با ما، راهی برای بر قراری ارتباط شما با کاربران تان است. در این قسمت شماره تلفن، آدرس فروشگاه یا شرکت را هم قرار دهید.

بویژه یاید آدرس ایمیل و لینک شبکه های اجتماعی خود را علاوه بر فوتر در قسمت تماس با ما قرار دهید. به این ترتیب ، هرکسی که سؤال بیشتری دارد یا کسی که با محصول یا خدمات شما مشکلی را تجربه کرده است می تواند سریعاً ارتباط برقرار کند.

  1. فرم تماس:

یکی دیگر از روش های برقراری ارتباط با کاربرانتان، استفاده از فرم تماس است.

فرم تماس اطلاعات، شخصی مخاطب هایتان را برای شما جمع آوری میکند و این فرصت را به مراجعه کنندگانتان می دهد تا در صورت یروز هرگونه سوال و مشکلی بتوانند نگرانی های خود را ابراز کنند.

  1. بیوگرافی:

بیوگرافی برای سازمان شما و بنیانگذاران آن به بازدید کنندگان کمک میکند تا بهتر شما را بشناسند و بدانند که با چه کسی تجارت میکنند.

داشتن بیوگرافی در وب سایت به مردم احساس خوبی میدهد که زمان و پول خود در کجا و با چه کسانی سرمایه گذاری میکنند.