نحوه ایجاد یک کمپین رسانه اجتماعی ،چنانچه تصمیم گرفته‌اید که برند شما به روشی معتبر و ماندگار بامخاطبان خود ارتباط برقرار کندوشما رسانه های اجتماعی را بعنوان راهی برای دستیابی به این هدف انتخاب کرده‌اید.

تنها نکته این است که شما واقعاً وقت لازم برای نحوه ایجاد یک کمپین رسانه اجتماعی ندارید. اگرچه بطور منظم شرکت را بروزرسانی میکنید و محتوای وبلاگ خود را از طریق کانالها به اشتراک میگذارید، اما مطمئن نیستید که چگونه میتوانید در مورد نحوه ایجاد یک کمپین رسانه اجتماعی پیش بروید. ساختن یک کمپین رسانهای موثر اجتماعی کارآسانی نیست، بخصوص اگر تجارت شما در یک صنعت طاقچه قراردارد. نه تنهاباید واقعاً مشتریان هدف خودرا بخوبی بشناسید. اما باید دریابید که آنها بصورت آنلاین چطور قطع میشوند و چگونه میتوانیدبه آنها برسید.

نحوه ایجاد یک کمپین رسانه اجتماعی

اما نیازی به نگرانی نیست!ما برای کمک اینجا هستیم.

قبل از ایجاد یک کمپین رسانه‌ای اجتماعی برای مخاطبان طاقچه‌ای ،شما باید با صنعت طاقچه ای (نیچ مارکتینگNich Marketing) آشنا باشید.

مانند هر تکنیک بازاریابی دیجیتال دیگر، ایجاد یک کمپین رسانه‌های اجتماعی به زمان، تخصص و منابع نیازدارد.

ده قدم در موردچگونگی ایجاد یک کمپین موفق در رسانه‌های اجتماعی

1- مخاطب مورد نظر خود را مشخص کنید.

اولین قدم برای نحوه ایجاد یک کمپین رسانه اجتماعی برای مخاطبان طاقچه شما، این است که دقیقاً بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه چیزی را مهم میدانند.بسیاری از مشاغل اشتباه میکنند که یک کمپین رسانه های اجتماعی را صرفاً روی مزایای محصولات و خدماتشان متمرکز میکنند اما آنها نمیتوانند چالشها و نیازهای مخاطبان را در نظر بگیرند و این میتواند باعث اتلاف وقت، منابع و بودجه شود.

درعوض، وقت بگذاریدتابدانیدمخاطب هدف شماکیست وبه چه چیزی اهمیت میدهند. اگر قبلاً این کار را نکرده اید،میخواهیدافرادمشتری راتوسعه دهید. اینهاپروفایلهای داستانی از مشتریان ایده آل شمابا اطلاعات اولیه مانند جمعیتی وهمچنین اطلاعات خاص تر مانندچالشهایی است که با آنها روبرو میشوند، برای دستیابی به اطلاعات و آنچه در هنگام خرید محصولات/خدمات بدنبال آن هستند.

دراینجا یک مرور اجمالی وجود داردکه چگونه میتوانید برای ایجاد این personas های مشتری و آشنایی با مخاطبان خودکار کنید:
  • بر اساس تجربه قبلی خود بامشتریان، باپیش بینی برخی فرضیات کلی در مورد مخاطب هدف خود شروع کنید.
  • برای تأیید یا تصحیح این پیش فرضها و احتمالاً کشف فرصتهای جدید در بازار، تحقیقات بیشتری در زمینه بازار انجام دهید.
  • با بهترین مشتریان خود مصاحبه کنید تا دریابید که در هنگام تصمیم گیری در مورد آنچه واقعاً آنها را هدایت میکند و بیشتر به آنها اهمیت میدهند چیست.
  • هنگامیکه تحقیق مخاطبان مورد نظر خود را گردآوری کردید، شروع به جمع آوری این افرادکنید. ایجاد پروفایلهایی که میتوانید برای هدایت بازاریابی محتوای خوداستفاده کنید.

 2- کانال های رسانه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید.

اکنون که کمی بیشتر درباره آنچه مشتریان ایده آل شمابیشتر به آن اهمیت میدهند، میدانید، وقت آن است که بدانید که در آن بصورت آنلاین معلق هستند. بسیاری از کانال های رسانه های اجتماعی در دسترس برند هایی هستند که میخواهند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

بااین حال، نام تجاری شما وقت و منابعی برای حضور مؤثر و حضور در همه این کانال ها ندارد. به همین دلیل انتخاب کانالهایی که بیشترین حس را برای مخاطبان هدف شما داشته باشند، ضروری است.وقتی انتخاب کنید که کدام کانالهای رسانه های اجتماعی برای تبلیغات رسانه ای اجتماعی شما مناسب هستند.

موارد زیر را برای هر کانال رسانه اجتماعی در نظر بگیرید:

مخاطبان:کدام کانالهای اجتماعی مخاطب کافی دارند که به شما امکان می دهد دسترسی خود را گسترش دهید؟

جمعیتی:کدام کانالها بیشترین جمعیت از افرادی را دارندکه در فهرست جمعیتی مخاطبان هدف شما جای میگیرند؟

ویژگی:کدام کانالهای رسانه های اجتماعی ویژگی هایی را ارائه میدهند که به شما امکان میدهد برند تجاری خود را به بهترین شکل برجسته کنید؟

فعالیت:کدام کانالهای رسانه های اجتماعی فعالترین پایگاه کاربررادارند؟این فعالیت وتعامل چیست؟

میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد کدام کانال های رسانه های اجتماعی برای برندتان کسب کنید.حتما مقاله ما را بخوانیدکه برای استفاده از رسانه های اجتماعی بایداز آنها استفاده کنم تادرموردجمعیتی هر کانال بیشتر بدانیدودریابید که چگونه هر کانال میتواند به نفع تجارت شما باشد.

3- اهداف ویژه کمپین را توسعه دهید.

قبل ازشروع راه اندازی کمپین رسانه های اجتماعی طاقچه خود، باید تصمیم بگیرید که اهداف شما برای این کمپین چیست. در اینجا چندین هدف مشترک وجود دارد که بسیاری ازبرندها به عنوان نقطه شروع فعالیت های رسانه های اجتماعی خود استفاده میکنند:

  • ترافیک بیشتری رابه وب سایت خودهدایت کنید.نحوه ایجاد یک کمپین رسانه اجتماعی | ایجاد یک کمپین رسانه اجتماعی
  • منجر به تولید جدید شود.
  • تبدیل منجر بفروش.
  • یک محصول یا خدمات خاص را بفروشید.
  • آگاهی از برند را افزایش دهید.
  • با مشتریان ارتباط برقرار کنید.
  • اقتدار برند را ایجاد کنید یا بسازید.

   

استراتژی هوشمندانه تبلیغات رسانه ای اجتماعی

توجه به این نکته نیز مهم است که اهداف ویژه کمپین شما نقش اساسی در استراتژی اجتماعی شما خواهد داشت. روشهایی که شما درگیر مصرف کنندگان و انواع محتواهایی هستید که در کمپین خود استفاده می کنید، بسته به اهداف خاص شما متفاوت خواهد بود.

بعنوان مثال، درحالیکه ممکن است دریک کمپین آگاهی ازبرند ازمحتوای قیف بالایی استفاده کنید، یک کمپین تبدیل نیاز به محتوای قیف پایین تر دارد. به طور مشابه، اگر شما قصد دارید که ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید، CTA شما متفاوت از آنچه که فقط سعی در ایجاد گفتگو دربین مخاطبان خود دارید، متفاوت خواهد بود. اهداف خود رادر هنگام انتخاب نوع تاکتیک های تبلیغاتی و همچنین نوع محتوایی که برای هر کمپین ایجاد میکنید در خاطر داشته باشید.

4- در مورد تکنیک های تبلیغاتی برای هر کانال تصمیم بگیرید.

هرکانال رسانه اجتماعی بهترین شیوه های تبلیغاتی مختلف خودراداردکه هنگام استفاده ازآنها به عنوان بخشی ازکمپین رسانه های اجتماعی خود،باید در نظربگیرید.بهتر است از قوانین رسانه های اجتماعی برای فیس بوک و اینستاگرام و همچنین کانالهای دیگری که میخواهید در کمپین خود استفاده کنید، پیروی کنید. به این ترتیب، شما میتوانید با استفاده از هر کانال به نفع خود، نتایج خود را به حداکثر برسانید.

بعدازاینکه تصمیم گرفتید ازکدام کانالها استفاده کنید، درک بهتری ازنحوه تبلیغ محتوای تبلیغات خود درهر کانال خواهید داشت. برخی کانال های رسانه های اجتماعی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند که به شما امکان میدهد انواع مختلفی از مطالب را منتشر کنید که برای جذب مخاطب خود کار می کند.

بعنوان مثال، فیس بوک، اینستاگرام و YouTube همه گزینه های پخش مستقیم فیلم را دارند که به شما امکان میدهد در حال حاضر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

فراموش نکنید که شما همچنین میتوانید از فرصتهای تبلیغاتی پولی بعنوان بخشی از کمپین رسانه های اجتماعی طاقچه خود استفاده کنید.

اگرچه محتوای و مشارکت ارگانیک میتواند در ایجاد روابط با مصرف کنندگان مسیری طولانی را طی کند،اما تبلیغات پولی درسیستم عامل هایی مانندFacebook وInstagram میتواند به شما کمک کندتا حتی برای ارتباط با مشتریانی که مناسب برند شما هستند، دسترسی خود را حتی بیشتر گسترش دهید. یا با مطالب خود درگیر شوید.

5- یک تقویم محتوا ایجاد کنید.

وقتی هدف کمپین و نحوه تبلیغ محتوای کانال ها را بدانید، زمان آن است که یک تقویم محتوا تهیه کنید. محتوا نقش مهمی در فعالیتهای رسانه های اجتماعی شما ایفا میکند. این اولین خط ارتباطی است و این همان چیزی است که طرفداران ، پیروان و دیگر اعضای مخاطب شما قبل از تصمیم گیری در مورد تعامل یا دیدن آن، خواهند دید.

انواع محتوائی که برای کمپین خود ایجاد میکنید براساس اهداف شما متفاوت خواهد بود.

 انواع محتواهای که میتوانید در تقویم تحریریه خود بگنجانید:

  • وبلاگها:وبلاگهابرای محتوای قیف برترمتمرکزبرچالش مخاطبان شماعالی هستند، اما همچنین میتوانندبرای محتوای قیف میانی وپایین که درمورد محصولات یاخدمات شماخاص تر است، مؤثر باشند.
  • کتابهای الکترونیکی:کتابهای الکترونیکی بسیارمفید هستندکه از آنهابعنوان محتوای دروازه دار استفاده شوندزیرا آنها ارزش اضافی دیگری رابرای ترغیب مخاطب خودبرای تحویل اطلاعات مخاطب خود ارائه می دهند.
  • پیامهای متنی:علاوه براشتراک گذاری مطالب، میتوانیدازپیامهای رسانه های اجتماعی متنی نیز استفاده کنید که شامل CTA یا کار برای شروع مکالمه است.
  • تصاویر:شمامیتوانیدازانواع تصاویردرکمپین رسانه های اجتماعی خود، از اینفوگرافیک توضیحی گرفته تا عکس های ساده تر از محصول خود استفاده کنید.
  • فیلمها:فیلمها نه تنهاتوجه مخاطبان پرمشغله شمارابه خود جلب میکنند، بلکه آنها یک رسانه عالی برای شکستن موضوعات پیچیده و یا نشان دادن مصرف کنندگان به نحوه استفاده از یک محصول هستند.
  • صفحات فرود : اگر برای انجام اقدامی خاص، مصرف کنندگان را بسمت سایت خود هدایت میکنید، ممکن است نیاز به ایجاد صفحات فرود داشته باشید که هدف آن جذب مشتری برای انجام اقدامات مورد نظر است.

افرادی را درسازمان خودانتخاب کنیدکه مشتریان مورد نظر شما را به خوبی میشناسندو از آنها بخواهید در زمینه موضوعات برای محتوا کمک کنند.

علاوه برآوردن افراد برای تیم های بازاریابی و فروش خود، باید افرادی را در تیم خدمات مشتری خودنیزدر نظر بگیریدزیرا آنها تجربه برخورد مستقیم با مشتری را دارند و چالش های پیش روی آنها را می‌دانید.

بعد از اطلاع از انواع محتوایی که ایجاد خواهید کرد و مباحثی که این محتوا را روی آن متمرکز خواهید کرد، باید این اطلاعات را در یک تقویم محتوا، که بعنوان تقویم سرمقاله نیزشناخته میشود، نگهدارید. میتوانید برای اینکارازیک برنامه پولی استفاده کنیدیا فقط یک صفحه گسترده Google تهیه کنیدکه نیازهای شما را برآورده سازد.

نحوه ایجاد یک کمپین رسانه اجتماعی

تقویم سرمقاله به شما کمک میکند تا ببینید چه مطالبی درحال ارائه است وافراد چه وظایفی دارند و در چه مهلت وظایف خود را به اتمام میرسانند.

تقویم های محتوای حاوی اطلاعات زیر هستند:

  • موضوع یا عنوان
  • شرح
  • نوع محتوا
  • نویسنده
  • موعد مقرر
  • تاریخ ارسال
  • جزئیات تبلیغات
  • هرگونه یادداشت مهم دیگر

این تقویم محتوا را در مکانی نگه دارید که همه افراد گروه شما بتوانند به آن دسترسی پیدا کرده و آن را به روز کنند. توصیه می‌کنیم از درایو گوگل یا سرور شرکت استفاده کنید. مهم است که همه افراد در تیم شما بتوانند پیشرفت خود را بروزرسانی کنند یا موضوعات مهم را یادداشت براداری کنند تا مشخص شود چه زمان محتوا کامل خواهد شد، بنابراین میتوانید جدول زمانی تبلیغات رسانه‌های اجتماعی خود را به روز کنید.

6- محتوای بصری و نوشتاری برای خود تهیه کنید.

اکنون که می دانید برای ایجاد تبلیغات طاقچه رسانه های اجتماعی خود به چه نوع محتوا نیاز دارید، زمان آن رسیده است که در نهایت آن را ایجاد کنید! مطمئن باشید که هر قطعه محتوا به شخصی در تیم شما اختصاص داده شده است. اگر در حال برون سپاری محتوا به یک آژانس یا فریلنسر هستید ، اطمینان حاصل کنید که آنها دستورالعمل خاصی را به نحو احسن انجام دهند.

هنگام ساخت یک مخزن محتوا ،موارد زیر را درخاطر داشته باشید:

اطمینان حاصل کنیدکه محتوا ازبرندموجوداست. اگرچه افراد مختلف ممکن است درحال نوشتن یا ایجاد محتوای تصویری باشند،اما کلیه محتوای شما باید مطابق با صدای برند و شخصیت شما باشد.ایجادرهنمودهای خاص برای برند میتواند به راهنمایی این فرآیند کمک کند.

ازکلمات یاپیامهای تبلیغاتی خاص درصفحات وب خوددرج کنید تا مصرف کنندگان را ترغیب به خریدسریع کند.

هنگامی که محتوا رابرای نحوه ایجاد یک کمپین رسانه اجتماعی خوددر اختیار دارید، همیشه در جستجوی راههایی برای هدف گیری مجددیابازیافت مجدد این محتوا در سایر کمپین‌ها باشید. این به شما امکان میدهد بیشترین هزینه را برای بودجه محتوای خود داشته باشید.

برای محتوای نوشتاری، اطمینان حاصل کنیدکه محتواجذاب و عاری از خطاهای دستوری باشد که ممکن است مخاطبان شمارا منحرف کند. محتوای خود را با استفاده از عناوین و زیر عناوین شکسته کنیدتا مطمئن شوید هضم مخاطبان آسان است. پیوندها را در محتوای نوشتاری خود به منابع مفید دیگر بگنجانید.

وقتی صحبت ازمحتوای بصری میشودمیخواهیدمطمئن شویدکه هرتصویریاویدیویی که استفاده میکنید از کیفیت حرفه ای برخوردار است. اطمینان حاصل کنید که محتوای تصویری شما برای درک بینندگان آسان و بدون هیچ توضیحی است. فیلم یا تصویر باید به تنهایی صحبت کند و به تنهایی ارزش خود را ارائه دهد.

7 – برنامه‌های ارسال شده در طول ماه

پس از ایجاد محتوا ، زمان آن رسیده است تا آن را طبق برنامه زمانی که در تقویم محتوا خود مشخص کرده اید ، برنامه ریزی کنید. قدم زدن در پست های شما به چندین عامل مانند اهداف کمپین رسانه های اجتماعی ، طول فعالیت ، انواع محتوا و زمانی که مخاطبان شما فعال هستند بستگی دارد. بهتر است قبل از شروع ارسال ، کمی تحقیق انجام دهید تا بدانید که زمانهای مطلوب ارسال چیست.

اگرچه میتوانید این مطالب را به صورت دستی در روز و زمانی که تصمیم گرفته اید بهتر است ارسال کنید ، اما توصیه میکنیم از یک ابزار برنامه ریزی رسانه های اجتماعی استفاده کنید که به شما امکان می دهد برنامه ها و ارسال مطالب را به صورت عمده ، همه به یکباره اختصاص دهید. این که آیا شما از یک برنامه زمانبندی رایگان یا پولی استفاده میکنید ، می توانید از زمان بارگذاری چندین پست به طور هم زمان و زمان برای مدیریت این کار ، بهره مند شوید.

علاوه بر انتخاب بهترین روز و زمان برای ارسال مطالب ، شما همچنین باید هر پست را دو بار بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای کانال رسانه های اجتماعی بهینه شده است. در صورت نیاز به پست ، از یک تصویر یا پیوند درج کنید. همچنین ، حتما از هر هشتگ مربوطه استفاده کنید که به شما در افزایش دید برای پست خود در رسانه های اجتماعی کمک میکند. برای کمک به این امر ، راهنمای کامل استفاده از هشتگ های رسانه های اجتماعی برای تجارت را بررسی کنید.

8 – نظارت و پاسخگویی به تعامل

شما نبایدفقط کمپین رسانه های اجتماعی خود را تنظیم کنید، بلکه باید در تمام کانالهایی که به عنوان بخشی از کمپین خود از آن استفاده میکنید ، مشارکت داشته باشید. این که آیا در طول هفته روی هر پلتفرم وارد شوید یا از یک برنامه مدیریت رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا تمام پیام ها و نظرات را در یک داشبورد قرار دهید ، بسیار حیاتی است که تعامل را کنترل کنید و به آنچه میگویند دیگران پاسخ دهید.

هر کانال رسانه اجتماعی به شما در داشبورد اصلی هرگونه اظهار نظر ، پیام ، لایک ، توییت مجدد و غیره را اطلاع میدهد. حتماً این اعلان ها را با دقت انجام دهید تا ببینید چه کسی ممکن است برای پاسخ به آنها احتیاج داشته باشید. اگر مشتریان از شما سؤال می کنند ، به بهترین شکل ممکن به آنها پاسخ دهید. اگر آنها فقط نظر خود را بیان می کنند یا سعی در شروع گفتگو دارند ، از این فرصتی برای تعامل واقعی استفاده کنید.

9 تکنیک ها را در صورت لزوم تنظیم کنید.

لازم نیست صبر کنید تا کمپین رسانه های اجتماعی برای تنظیم تکنیک های شما تمام شود. به عنوان مثال ، اگر میدانید که بخشی از مطالب واقعاً با مخاطبان شما طنین انداز است ، راه های جدیدی برای تبلیغ آن محتوا پیدا کنید و به عنوان بخشی از کمپین فعلی رسانه های اجتماعی خود ، از آن بیشتر بکشید.

به همین ترتیب ، اگر تکنیک ها کارایی ندارند ، لازم نیست که تا پایان منتظر بمانید تا رویکرد خود را تنظیم کنید. دریابید که چه مواردی با آزمایش چیزهای مختلف در طول مسیر کار میکند. فقط مطمئن شوید که در هر مرحله از راه نتایج خود را نظارت می کنید و این داده ها را با اهداف اولیه کمپین خود مقایسه میکنید تا مشخص کنید آیا در مسیر موفقیت هستید یا خیر.

10-نتایج خود راتجزیه وتحلیل کرده و برای فعالیتهای آینده تنظیم کنید .

تمام کارهایی که شما در زمینه توسعه و اجرای کارهای تبلیغاتی رسانه ای اجتماعی خود قرار داده اید ، وقتی شروع به دیدن ترافیک بیشتر به وب سایت خود میکنید ، سوالات بیشتر درباره تلفن و ایمیل و مکالمات بیشتر در جوامع آنلاین شما انجام میشود. مهم است که این موفقیت ها را ردیابی کرده و آنها را ترجمه کنید که چه نتایجی را برای تجارت شما به ارمغان آورده اند.

نحوه ایجاد یک کمپین رسانه اجتماعی

با این حال، شما باید فراتر از پیگیری موفقیت های کمپین های خود باشید. اگر واقعاً میخواهید از تبلیغات رسانه های اجتماعی خود حداکثر استفاده را ببرید ، باید داده های تلاش های رسانه های اجتماعی خود را تجزیه و تحلیل کرده و از آن برای ایجاد تنظیمات برای فعالیتهای آینده استفاده کنید. مشخص کنید که کدام تکنیکها یا قطعات محتوا به بهترین شکل کار کرده اند و هنوز به برخی کارها نیاز دارید. اگر در طول راه غافلگیر کننده ای بود ، روش هایی را پیدا کنید که از آنچه آموخته اید استفاده کنید و از آن برای کمپین های آینده استفاده کنید.

با کمپین رسانه اجتماعی طاقچه خود شروع کنید

تنها کاری که باید برای ایجاد یک کمپین رسانه اجتماعی انجام دهید این است که مراحل فوق را دنبال کنید. هرچه تحقیق بیشتری در مورد مخاطبان طاقچه خود انجام دهید ، استراتژی شما موفق تر خواهد بود – این بدان معنی است که شما فرصتی خواهید داشت تا نتایج مورد نظر خود را از کمپین خود ببینید.

به یاد داشته باشید، رسانه های اجتماعی فقط چیزی نیستند که میتوانید تنظیم و رها کنید. در حقیقت، اگر می خواهید کمپین رسانه  اجتماعی شما مؤثر باشد ، باید در این راه با طرفداران، پیروان خود درگیر شوید. نظارت بر عناصر مختلف کمپین در طول دوره کمپین تا اطمینان حاصل شود که همه چیز هموار پیش میرود. هنگامی که شما می توانید یک تحلیل نهایی انجام دهید،اطلاعات زیادی خواهید داشت تا به شما کمک کنند در انتخاب بعدی خود حتی بهتر عمل کنید.

در ضمن،در صورت نیاز به کمکهای تبلیغاتی در نحوه ایجاد یک کمپین رسانه اجتماعی ، تیم آژانس بازاریابی رشد در خدمت شماست. ما طیف وسیعی از خدمات بازاریابی رسانه های اجتماعی را ارائه می دهیم که میتوانندبه برند شما کمک کنند تا مخاطب طاقچه خود را بشناسید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

انواع خدمات

  • خدمات بازاریابی فیس بوک
  • خدمات بازاریابی اینستاگرام
  • خدمات بازاریابی توییتر
  • خدمات بازاریابی Pinterest
  • خدمات بازاریابی لینک شده

 با ما تماس بگیرید تا در مورد چگونگی تبدیل شدن کسب و کار شما به یک ستاره در رسانه‌های اجتماعی کمک کنیم.