مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؟ چه روش هایی برای انجام تبلیغات اینترنتی وجود دارد؟ در چه فضاهایی باید تبلیغ کرد؟ کسب و کار خود را چگونه باید تبلیغ کرد؟ این ها سوالاتی هستند که در زمانی که اهمیت تبلیغات اینترنتی مشخص می شود به وجود می آید. تبلیغات رکن اصلی بازار هر کسب و کاری هست به گونه ای که اگر توجه کرده باشید برندهای معتبر و شناخته شده همیشه سهم مهمی از هزینه های خود را برای امر تبلیغات در نظر می گیرند. معرفی کردن خدمات و محصولات به شیوه های مختلف باعث می شود که مشتریان در هنگام خرید و انتخاب سرویس دهندگان آنها را به ذهن داشته باشند و انتخاب کنند.

همانطور که می دانید امروزه اینترنت جهانی به عنوان یکی از اصلی ترین رسانه در زمینه اطلاع رسانی، آموزش، سرگرمی، ارتباطات اجتماعی و… تبدیل شده است.

علاوه بر اینکه  مخاطبین آن در گروه های سنی مختلف و طبقات اجتماعی گوناگون که کسب و کارهای متفاوتی دارند رو به افزایش است.

مدیران شرکت ها و موسسات، همیشه به دنبال راه های تبلیغات ارزان و البته کاربردی هستند که تاثیر زیادی هم روی افراد و یا سایر شرکت‌ها و کسب و کارها داشته باشد و آن‌ها را به استفاده از محصولات و یا خدمات خود ترغیب کنند.

تبلیغات سنتی

در گذشته نه چندان دور مدیران شرکت ها و موسسات از طریق تبلیغات سنتی مانند استفاده از هدایای تبلیغاتی مثل (جاسوئیچی، خودکار، لیوان و …) به معرفی شرکت و موسسه خود می پرداختند. اما این نوع تبلیغات مشتری جدیدی را جذب نمی کرد و برای شرکت‌ها و موسسات نسبت به هزینه زیادی که در برداشت سودی نداشت چرا که ارسال هدایای تبلیغاتی به افراد و شرکت‌های شناخته شده انجام می شود.  بنابراین روی به تبلیغات از طریق رسانه‌ها مانند رادیو ، تلویزیون، مجلات، روزنامه‌ها و اینترنت آوردند.

برای آشنایی بیشتر با تبلیغات اینترنتی و مزایای تبلیغات اینترنتی تا پایان با ما همراه باشید:

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی، به نوعی از تبلیغات گفته می‌شود که با استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال و انتشار تبلیغات در محیط وب انجام می‌گیرد.

 به عبارت دیگر، تبلیغات اینترنتی را می‌توان اینگونه تعریف کرد: نمایش دادن نام‌ و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایت‌های پربیننده، شبکه‌های اجتماعی و ..  به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید.

 در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکت‌های تبلیغاتی، ناشران اینترنتی، تبلیغ‌دهندگان (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند.

اکنون که با مفهوم تبلیغات اینترنتی آشنا شدیم، بهتر است با مزایای تبلیغات اینترنتی هم آشنا شویم و کمی آن ها را بررسی کنیم.

خوب است بخوانید:  5 نواوری و تکنیک بازاریابی دیجیتال

مزایای تبلیغات اینترنتی

هزینه کمتر و نتیجه بهتر:

یکی از مهمترین مزایای تبلیغات اینترنتی ارزان بودن و مقرون به صرفه بودن آن است. یعنی با هزینه کمتر نسبت به مابقی رسانه‌ها، تبلیغ خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار خواهید داد.

مزایای تبلیغات اینترنتی

مخاطب یابی هدفمند و ارتباط بهتر با مخاطبان:

در تبلیغات اینترنتی این قابلیت وجود دارد که بسته به نوع مخاطب، بتوانید تبلیغات خود را برای گروه خاصی از مخاطبان ارسال کنیم و در سایت های مختلف که کاربران مختلفی از لحاظ گروه‌های سنی و یا نوع کسب و کار دارند برای تبلیغ برند خود استفاده کنیم. لازم به ذکر است، تبلیغات اینترنتی باعث میشود  تبلیغات شما بهتر دیده شده و نتیجه بهتری را کسب کنید.

مزایای تبلیغات اینترنتی

مطرح کردن اطلاعات و قابلیت های بیشتر در تبلیغات:

از دیگر مزایای تبلیغات اینترنتی می‌توان به  ارائه اطلاعات بیشتر در تبلیغات اشاره کرد.  این مزیت به این معناست که در روزنامه و مجلات فقط میتوانیم از طریق یک متن و تصویر ساده به تبلیغ پرداخت. ولی زمانی که اینترنت و فضای مجازی به عنوان راهی برای تبلیغات استفاده می‌شود فیلم، صدا، تصاویر با کیفیت و …. به مجموعه راه های برای تبلیغات اضافه می شود.

 در تبلیغات اینترنتی می‌توان از فایل‌های تصویری گیف (GIF) استفاده کرد که با عوض شدن عکس آن، می توانیم  از نوشته‌های بیشتری برای نمایش استفاده کنیم. و یا با نمایش تیزر چند ثانیه‌ای در ویدئوها اطلاعات کامل‌تری را در معرض نمایش قرار دهیم. و یا با کلیک روی تبلیغ در یک سایت به یک صفحه برویم و در آن صفحه اطلاعات کامل تری را به  نمایش در بیاوریم.

دسترسی جهانی و شبانه‌روزی:

تبلیغات اینترنتی دارای دسترسی جهانی است و در تمام روزهای سال و تمام ساعات روز در دسترس می باشد که این امر موجب افزایش قابلیت مشاهده و گسترش بازار یک کسب و کار می‌شود.

روش های پرداخت معقول و مناسب:

در بازاریابی آفلاین یا همان بازاریابی سنتی می بایست کل مبلغ تبلیغ را در همان ابتدا پرداخت کنیم، در غیر این صورت تبلیغات‌مان پخش نمی‌شود اما در بازاریابی آنلاین و استفاده از تبلیغات اینترنتی می‌توانیم پرداخت هزینه‌ها را بر اساس کلیک‌های مخاطبان واقعی انجام دهیم.

توانایی ردگیری و اندازه گیری عملکرد آن

از دیگر مزایای تبلیغات اینترنتی می توان به قابلیت ردگیری و اندازه گیری عملکرد اینگونه تبلیغات اشاره کرد.

در تبلیغات دیجیتالی و آنلاین، به دلیل ماهیتی که دارند، می‌توانیم آن‌ها را توسط ابزارهای مختلف ردگیری و اندازه‌گیری کنیم و میزان عملکرد و تاثیر تبلیغات را مورد ارزیابی قرار دهیم.  این بررسی برای ارزیابی عملکرد و سنجش اثربخشی تبلیغات اینترنتی انجام می‌شود.

ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات:

تبلیغات اینترنتی یا آنلاین  با یک پیوند مستقیم، دسترسی به اطلاعات محصولات مرتبط را برای مخاطبان فراهم می‌سازد. این قابلیت غالباً منجر به مبادله محصولات و افزایش تعاملات تجاری خواهد شد.

قابلیت فروش:

مزایای دیگر تبلیغات اینترنتی  این است که در این نوع از تبلیغات پس از نمایش آگهی می‌توان بلافاصله فروش را نیز انجام داد.

قابلیت ویرایش و به روز رسانی:

از مزایای تبلیغات اینترنتی می توان قابلیت ویرایش و به روز رسانی آن اشاره کرد، با استفاده ار این قابلیت می توانیم بعد از ارسال فایل مورد نظر، آن را ویرایش و یا حذف کرد.

به طور مثال برای تغییر اطلاعات موجود در تبلیغات ارسالی در یک سایت فقط کافیست نسخه جدید را آپلود نمود و کد تبلیغ را تغییر داد اما در رسانه های دیگری که چاپ می شوند این امکان وجود ندارد. این قابلیت زمانی که در فایل تبلیغاتی تهیه شده یک خطای تایپی وجود داشته باشد اهمیت خود را نشان می‌دهد. اگر این خطای تایپی در تبلیغات سنتی مشاهده نشود و تصحیح نشده چاپ شود راه برگشتی وجود ندارد.

قدرت برند سازی بالا:

برند سازی لوگو، نام شرکت و نام محصولات  یکی از مهمترین روش های بازاریابی به حساب می آید و تبلیغات اینترنتی به بهینه سازی روند برند سازی کمک بسزایی میکند.

مزایای تبلیغات اینترنتی

هدف از تبلیغات اینترنتی:

اهداف از انجام تبلیغات اینترنتی کاملا واضح و مشخص می باشد. به عبارت دیگر برای تبلیغاتی که سریعتر جوابگو باشد می توان از اینترنت استفاده نمود اما به طور کلی تبلیغات اینترنتی اهداف مهم و بارزی دارد که به صورت زیر بیان می شود:

  1. آگاهی رسانی در مورد کالا و خدمات یک شرکت یا سازمان
  2. منتشر نمودن اطلاعات دقیق درباره کالا یا خدمات یک شرکت در شبکه اینترنت
  3. نشان دادن وجهه یک شرکت برای ایجاد تصویر ذهنی درباره شرکت در مخاطبان
  4. فروش محصولات و ارائه خدمات شرکت از طریق تبلیغات اینترنتی