این روزها کسانی که از روش های بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند حتی در منازل خود کسب درآمد می کنند ولی اغلب کسب و کار های کوچک و بزرگ که به روش سنتی اداره می شوند و روش های بازاریابی دیجیتال استفاده نمی کنند به دلیل همه گیری بیماری کرونا تعطیل شده اند و اکثر کاسب ها صاحبان کشاغل به دلیل این بیماری خانه نشین شده اند و این روزها درآمدشان به صفر رسیده است.

 اینترنت شانس های زیادی را با خود، به ارمغان آورده است. شما می توانید، بدون اینکه از منزل خارج شوید، در خانه نشسته باشید و به کمک اینترنت کسب درآمد کنید.

البته افراد زیادی به این باور نرسیده اند که می توان بدون تردد و ماندن در خانه هم می توان کسب درآمد کرد.

شاید برای شما  این سوال مطرح شود که راه های کسب درآمد از اینترنت چیست؟؟؟ برای پاسخ به این سوال تا انتها همراه ما باشید.

روش های بازاریابی دیجیتال

      1. وبلاگ نویسی:

یک از مهم ترین روش های بازاریابی دیجیتال وبلاگ نویسی است. برای کسب درآمد از طریق وبلاگ خود، باید به سرویس گوگل ادسنس (Google Adsense)، متصل شوید. البته تایید گوگل برای این کار اجباری نیست. صرفه نظر از نظر تولید محتوا، شما در کمترین زمان می توانید بیشترین درآمد را کسب کنید

گوگل ادسنس سرویسی، از سرویس های گوگل است که به وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت ها این اجازه می دهد با نمایش تبلیغات گوگل در سایت یا وبلاگ خود، درآمد زایی داشته باشند.

البته لازم به ذکر است وب سایت های ایرانی و فارسی زبان، به دلیل مشکلات تحریم، قادر به استفاده از این سرویس گوگل نیستند.

   

           2. تجارت الکترونیکی:

تجارت الکترونیک هم یکی از روش های بازاریابی دیجیتال محسوب می شود.

تجارت الکترونیک به نحوه ای از تجارت گفته می‌شود که در آن بازارهای خرید و فروش به صورت آنلاین فعالیت می کنند. یعنی شبکه‎ های اینترنتی به عنوان واسطه ای میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عمل می‌کنند.

فروشگاه‎های اینترنتی در اصل همان بنگاه‎ های اقتصادی هستند و کاربران اینترنتی نیز همان خریداران و مشتریان می‌باشند.

سایت های بسیاری در زمینه تجارت الکترونیک مبتنی بر معاملات آنلاین وجود دارد. چنین وب سایت هایی علاوه بر این امکان فروشندگان را نیز فراهم می کند.

از جمله مزایای تجارت الکترونیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جهانی شدن فعالیت شرکت‎ها
  • افزایش تعداد مشتریان از طریق بازاریابی
  • امکان خرید بصورت آنلاین و در هر ساعت از شبانه روز
  • گسترش فعالیت‎های شرکت در سطح ملی و بین‌المللی
  • امکان مقایسه سریع و به موقع قیمت محصولات توسط مشتریان
  • تسهیل حمل و نقل عمومی و کاهش هزینه‎های ارتباط از راه دور
  • امکان کار در منزل و کاهش نیاز به طی کردن مسافت‎های درون شهری و به تبع آن کاهش ترافیک و آلودگی

      روش های بازاریابی دیجیتال

         3. توسعه وب:

با توجه به رشد وب سایت ها توسعه وب را هم می توانیم یکی از روش های بازاریابی دیجیتال به حساب آوریم.

اگر در زمینه معماری وب و برنامه نویسی های تحت وب فعالیت کردید و در این حیطه اطلاعات دارید ، شما هم می توانید از راه دور توسعه وب را شروع کنید.

اما اگر در زمینه توسعه وب، هیچ تجربه و اطلاعاتی ندارید، می توانید از طریق کلاس های آنلاین آن را بیاموزید. سازمان ها و موسسات بی شماری هستند که اقدام به ارائه آموزش های آنلاین می کنند و شما به راحتی می توانید در منزل آموزش ببینید.

         4. یوتیوب

یوتیوب را می توان جزو پر بازدیدترین وب سایت های اینترنتی به شمار آورد. این وبسایت دومین موتور جستجوی در جهان محسوب می شود. افراد بسیاری با فعالیت و تولید محتوا توانسته اند ثروت زیادی را کسب کنند.

از جمله روش هایی که می توان با ان در یوتیوب کسب درآمد کرد عبارتند از:

  • بهترین ویدیو  را تولید کنید:

    همیشه برای افراد دیدن برترین ویدیو جذاب بوده است. بهترین مانند بهترین بازی های کامپیوتری، بهترین فیلم ها، به روز ترین ماشین ها، بهترین گوشی های موبایل و… یکی از بهترین روش ها برای تولید محتواهای ویدیویی، تهیه ویدیویی از تاپ تن ها است. شما با این روش می توانید مخاطبان خود را ترغیب کنید که که ویدیوتان را ببیند.

  • فیلم گیمرها را منتشر کنید:

    یکی دیگر از روش های تولید محتوای ویدیویی این است که ویدیو های گیمر ها را داخل کانال خود قرار دهید. یعنی از گیم بازی کردن خودشان فیلم میگیرند و داخل کانال یوتیوب شان قرار خواهند داد.

  • تولید ویدیوهای آموزشی در یوتیوب:

    یکی دیگر از بهترین و جذاب ترین روش ها برای افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب را می توان تولید ویدیو های آموزشی دانست. چون همیشه و در همه جا ویدیو های آموزشی طرفداران خاص خود را دارد. بهترین و ساده ترین روش برای تولید ویدیوهای آموزشی این است که در زمینه هایی که مهارت دارید و متخصص هستید ویدیو آموزشی تهیه کنید و داخل کانال یوتیوب تان قرار بدهید.

  • تولید ویدیو های نقد و بررسی:

    یکی از پرطرفدارترین موضوعاتی که می توانید در آن زمینه ویدیو های جذابی تولید کنید موضوعات نقد و بررسی است. ویدیو های نقد و بررسی همیشه برای مخاطبان شما جذاب است. به عنوان مثال نقد و بررسی انواع لپ‌تاپ‌های ساخته شده، نقد و بررسی انواع گوشی‌ها، نقد و بررسی انواع فیلم ها و…

      5. تولید محتوا:

هر چیزی که بتواند  باعث انتقال اطلاعات، تجربه ها، آموزش ها ، معرفی چیزی شود را محتوا می گویند. حتی زمانی که شما در رابطه با این مسائل صحبت می کنید یا عملی را انجام می دهید در حال تولید محتوا هستید. سازمان ها و موسسات بسیاری هستند که افرادی را برای تولید محتوا به صورت دورکاری استخدام می کنند.

خوب است بخوانید: مزایای شبکه های اجتماعی نسبت به وب سایت