اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)، باتوجه به میزان اشتراک گذاری ومصرف تصاویردرسراسر وب،به راحتی میتوان گفت محتوای بصری برای ماندن در اینجا است. به همین دلیل استفاده از تصاویر و فیلمها برای بازاریابی به یکی از محبوب ترین روندهای بازاریابی دیجیتال بدل شده است.

امروزه مردم بامشاهده بیشتربه جای خواندن، تمایل بیشتری به مصرف اطلاعات دارند. وبه دلیل همین تقاضای سنگین برای محتوای بصری است که غولهای رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست محبوبیت زیادی پیدا کردند.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)کدام یک برای تجارت شما بهترین است؟

اکنون وقتی بحث اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest) مطرح میشود و کدام سایت میتواند برای پیشرفت شغلی شما بهترین کار را بکند، جواب این سؤال نیست.

چرا؟ زیرا هر دو این سیستم عامل یک هدف بی نظیر را ارائه میدهند و جایگاه ویژه خود را در عرصه رسانه های اجتماعی دارند. آنها نه تنها از نظرتصویری محور بلکه در اندازه بسیار زیاد نیز به دلیل نقاط فروش منحصر به فرد خود هستند.

بنابراین چه تصمیم بگیریدکه یکی از آنها یا هر دوی آنها را اهرم کنید، در نهایت به اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی شما بستگی دارد. و بله، صرف نظراز شبکه اجتماعی که شما انتخاب میکنید، موفقیت در به اشتراک گذاشتن مطالب عالی که میتواند به شما در ایجاد یک وفادار کمک کند، کاهش مییابد.

حتی اگرهردوسیستم عامل ازنظر ظاهری شبیه به سطح باشند، اما در واقع از جهات مختلف بسیار متفاوت هستند. کاربران اینستاگرام درمقابل پینترست اهداف متفاوتی دارند که از طریق هریک ازآنها بدنبال دستیابی هستند و این  درنوع  ماهیت تصویری که به اشتراک میگذارد تأثیر میگذارد.

اینستاگرام چیست؟

اگرقبلاً زیرصخره زندگی نکرده اید، بایدازاینستاگرام مطلع باشید. در استدلال اینستاگرام مقابل پینترست، اینستاگرام بعنوان یک برنامه ساده اما قدرتمنددررسانه های اجتماعی ظاهر میشود که به شما امکان میدهد عکس / فیلم راازطریق تلفن هوشمندبارگذاری و به اشتراک بگذارید.
هر تصویری که آپلود کنیدمیتوانید در پروفایل اینستاگرام خود مشاهده کنید. به علاوه ، افرادی که شما را دنبال میکنند میتوانند هرکدام ازپستهای شمارادراخبار خود (دقیقاً مانند Facebook) مشاهده کنند. تمرکز این شبکه بر اشتراک گذاری محتوا از طریق تلفن همراه است در حالیکه شمابا دنبال کردن آنهاباسایرکاربران درتعامل هستید، اظهارنظردرموردتصاویر آنها، پسندیدن آنها وغیره.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)
بهترین بخش درمورد اینستاگرام این است که می تواند توسط هر مارک باهوش رسانه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی از برند بااشتراک گذاری تصاویر خلاقانه وسرگرم کننده استفاده شود.

پینترست چیست؟

Pinterest، که اغلب توسط کاربران به عنوان ابزاری برای نشانه گذاری بصری مشاهده میشود ، میتواند بدرستی تابلوی اعلانات مبتنی بر وب نامیده شود. آنچه پینترست را برجسته میکند راهی است که به شما امکان میدهد محتوای خود را سازماندهی کنید.
برنامه اشتراک گذاری بصری (هم برای وب و هم برای موبایل قابل استفاده است) توسط افراد برای تدوین وذخیره تصاویروفیلمها بعدا استفاده میشود. بسیاری از افراد از آن برای برنامه ریزی رویدادهای آینده مانند عروسی یا حتی دوش گرفتن کودک استفاده میکنند.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)
فعالیت صرفه جویی در تصاویر در Pinterest “پینینگ” نامیده می شود. کاربران معمولاً تصویری راکه ازطریق اینترنت پیدا میکنند “پین” می کنند، که چیزی جز مجموعه ای از پین ها نیست. پس از کلیک بر روی تصویری، کاربر به صفحه اصلی که در آن پیدا شده است، منتقل میشود.
مانند اینستاگرام ، حتی Pinterest یک شبکه اجتماعی است که افراد می توانند از طریق اظهار نظر ، لایک و تکرار مطالب موجود به اشتراک گذاشته شده توسط دیگران ، به دیگران متصل شوند. این بدان معناست که می توانید با اشتراک گذاری و تبلیغ محتوای بصری خود روی آن ، به طور مؤثر از پینترست برای رشد کسب و کار استفاده کنید.

آمار استفاده کاربران در هر گروه سنی از اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)

کاربران بالغ اهمیت زیادی به پینترست دارند، زیرابیشتراحتمال داردپول خرج کنندو در محصولات وخدمات شما سرمایه گذاری کنند. آنچه درمورد آماراستفاده بزرگسالان در این دو سیستم عامل رسانه اجتماعی آورده شده است.
• 53٪ بزرگسالان در وب، درگروه سنی18تا29 سال، از اینستاگرام استفاده میکنند. و تنها 34٪ از آنها از Pinterest استفاده می کنند.
• 25٪ازبزرگسالان دروب ، درگروه سنی 30تا49 سال، از اینستاگرام استفاده میکنند. درحالیکه 28٪ از آنها از Pinterest استفاده می کنند.
• 11٪ بزرگسالان در وب،درگروه سنی 50 تا 64 سال، از اینستاگرام استفاده میکنند. در حالیکه 27٪ از آنها از Pinterest استفاده می کنند.

چگونه این دو شبکه اجتماعی را از هم تفکیک کنیم و کدام یک را باید انتخاب کنید؟

در حالیکه می دانیم اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest) هر دو سیستم عامل قدرتمند بصری نیستند، لازم است بدانید چه چیزی باعث منحصر بفرد بودن آنها میشودو چگونه و به چه دلیل شمابه عنوان یک شغل بایدیکی یا هر دو مورد را انتخاب کنیدتا یک ROI رسانه اجتماعی بالاتر دریافت کنید.
در اینجابرخی ازفاکتورهای متفاوتی که بایدهنگام تصمیم گیری در اینستاگرام در مقابل پینترست ، به خاطر بسپارید وجود دارد و اینکه کدام یک از شبکه ها برای تجارت شما مناسب تر است.

عامل شماره ی1: کاربرد سایت

وقتی صحبت از اینستاگرام درمقابل پینترست به میان میآید، بسیاری ازافراد فراموش میکنند که هردوسیستم عامل دارای هدفی هستندکه برای آنهابی نظیر است ونحوه استفاده کاربران از آنها بسیار متفاوت است.
اینستاگرام اساساً به کاربران خود اجازه می دهد …

  • عکسها / فیلمها را از دستگاه تلفن همراه خود ضبط کنید
  • آنهاراباکمک فیلترها تقویت کنید
  • زیرنویس های مرتبط و معنی دار را اضافه کنید
  • آنهارا بادیگران به اشتراک بگذارید

اینستاگرام جایی است که مردم نه تنها افراددیگر رادنبال میکنند، بلکه مارکهایی را نیز منتشر میکنندکه تصاویری را ارسال میکنندکه مخاطبان آنها میتوانندباآنها ارتباط برقرار کننداین درواقع ابزاری عالی برای برندسازی موثر رسانه های اجتماعی است.
برندهایی که از اینستاگرام استفاده می کنند، بایدبدانند که کاربران آن نژاد دیگری هستندو اینستاگرام مکانی است که شمابایدباپیروان خود شفاف باشیدوبه آنهایک نگاه معتبر ازنحوه عملکردو مارک تجاری خوداختصاص دهید.

Pinterest از طرف دیگر عمدتاً متفاوت از مدل اینستاگرام است.

به کاربران امکان می دهد …

  • محتوای بصری را که جالب به نظر می رسند کشف کنند
  • محتوای مورد نظر خود را از سایر کاربران جستجو کنند

بسیاری ازکاربران Pinterest برای جستجوی تصاویرمربوطه به سایت می آیندوبه آنها کمک میکنندنوع خاصی ازمحتوا یاحتی محصولاتی را پیدا کنند به همین دلیل اتفاق می افتد که 80٪ پین هابه صورت مجدداستفاده میشوندوبه کاربران بیشتری امکان میدهندمحتوای جدیدراکشف کنند.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)
به نوعی، Pinterest بعنوان موتورجستجوی بصری برای تعداد زیادی ازکاربران کار میکندودرست مانند گوگل، مردم رابه سمت وب سایت های خارجی هدایت میکند و به آنها در کشف محتوای جدیدکمک میکند. آیااین بدان معناست که بازاریابی Pinterest میتواند به شما در ایجاد ترافیک بیشتر که بفروش تبدیل میشود کمک کند؟ پاسخ یک بله چشمگیر است.
بین اشتراک وکشف تفاوت وجود دارد. اینستاگرام بعنوان یک بستر متمرکزبرای کمک به کاربران دربهبودوبه اشتراک گذاری،بهترین محتوای تصویری است Pinterest به کاربران خوداجازه میدهد تا محتوای جدیدوجالب را کشف کنند.
از آنجاکه مااشاره کردیم که Pinterest یک موتور جستجوی بصری است، شماباید مطمئن باشیدکه پین ​​های شما نه تنها ازنظربصری جذاب هستند، بلکه مقداری ارزش ارائه میدهند. و چگونه انجامش میدهی؟

عامل شماره 2: مخاطب

 مخاطبان این دوشبکه اجتماعی چه کسانی هستندو چگونه داده هابا Pinterest مقایسه میشود؟
• اینستاگرام بیش از 1 میلیارد ماه و 500 میلیون کاربر فعال روزانه دارد.
• 50٪ از کاربران خارج از ایالات متحده آمریکا مستقر هستند.
• به طور متوسط ​​، کاربران 95 میلیون تصویر در روز بارگذاری و به اشتراک می گذارند.
• شبکه اجتماعی هر روز به 3.5 میلیارد لایک می رسد.
در مقایسه با پینترست ، اینستاگرام تقریباً تعداد مساوی از کاربران زن و مرد را دارد که بیش از 60٪ آنها در براکت سن جوانی قرار دارند.
بنابراین بعنوان مثال، اگر شما یک شرکت فروش کفش ورزشی هستید که میخواهد به نسل جوان وصل شود، بازاریابی اینستاگرام ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.
حال بیایید به برخی از داده های کاربر از Pinterest نگاهی بیندازیم، که به نظر میرسد یکی از سریعترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در حال رشد است.
• Pinterest ماهانه بیش از 250 میلیون کاربر فعال دارد.
• 50٪ از کاربران خارج از ایالات متحده آمریکا مستقر هستند.
• بیش از 175 میلیارد پین Pinrest در تاریخ t0 به اشتراک گذاشته شده و 3 میلیارد صفحه ایجاد شده است.
• 2 میلیون کاربر عظیم “پین خرید” را به طور مرتب در صفحه ذخیره میکنند.
بر خلاف اینستاگرام، اکثر کاربران Pinterest (بیش از 70٪) زن هستند. طبق یک گزارش تحقیقاتی پیو، پینترست بیشترین تفاوت جنسیتی را درمقایسه با سایر شبکه های اجتماعی دیگر در آنجا دارد. اگرچه این سایت دارای کاربران جوان است، اما همچنین نسبت به افراد مسن که از آن استفاده می کنند سهم نسبتاً خوبی دارد.

عامل شماره 3:استفاده دیسک تاپ و موبایل دراینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)

ابتدادرمورد اینستاگرام صحبت کنیم که بخوبی بعنوان یک برنامه کاربردی تلفن همراه کار میکند اما در دیسک تاپ زیاد نیست. چرا؟ از آنجا که شما فقط میتوانید مطالب جدید را از طریق موبایل بارگذاری و به اشتراک بگذارید، اعم از پست های منظم یا Stories Instagram. اما میتوانید تصاویر را از طریق نسخه دیسک تاپ مشاهده کرده و در مورد پست ها نظر دهید.
بنابراین اگر میخواهید از اینستاگرام برای بازاریابی و برندسازی استفاده کنید، تمرکز شما باید موبایل باشد. بخاطرداشته باشیدکه موبایل یکی ازبزرگترین دلایلی است که روزانه تعداد زیادی از افراد اینستاگرام را باز می کنند.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)

پینترست بعنوان یک برنامه دیسک تاپ شروع بکار کرد، اما با گذشت سالها برنامه تلفن همراه خود را بدست گرفت. این می تواند به دلیل ویژگی های دیگری باشد که کاربران در نسخه موبایل مانند پین های قابل خرید پیدا میکنندو همچنین به این دلیل که اخبار جدید پیمایش نامحدود Pinterest برای موبایل مناسب تر است.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)
اما هنوز هم، تعداد قابل توجهی از ترافیک پینترست از طرف کاربران دیسک تاپ وارد میشود و سایت های تجارت الکترونیکی شاهد افزایش بالاتری از آنها هستنداین بدان معنی است که اگر بهینه سازی کمپین خود را هم برای کاربران تلفن همراه و هم برای کاربران دیسک تاپ ممکن است در این موردنتایج بهتری از Pinterest به دست آورید.

عامل شماره 4: کاربرد هشتگ

هر کاربر اینستاگرام از اهمیت هشتگ در اینستاگرام اطلاع دارد آنها یک عملکرد اصلی هستند و به کاربران  بیش از یک روش کمک میکنند. بهترین چیزدرمورد هشتگ ها در اینجا این است که به کاربران اجازه میدهند تا از نوآوری استفاده کنند.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)
افرادی که از اینستاگرام استفاده میکنند، نه تنها از هشتگ برای کشف استفاده میکنند، بلکه به دیگران کمک میکنند تا با کمک هشتگ های جدید و خلاق، محتوا را پیدا کنند. آنها همچنین میتوانند هشتگ های مورد نظر خود را دنبال کنند.
از دیدگاه تجاری، استفاده از هشتگ در اینستاگرام باعث میشود تا بتوانید ارتباط مستقیمی با مخاطب هدف خود برقرار کنید و به آنها اجازه دهید در زمان مناسب محتوای شما را پیدا کنند.
آیا Pinterest از هشتگ پشتیبانی میکند؟ بله، اما آنها به همان اندازه مفید در اینستاگرام نیستند. یکی از دلایل استفاده از هشتگ، کمک به کاربران برای یافتن مطالب مرتبط مانند سیستم پر کردن است. با این حال، اگر به نحوه کار Pinterest توجه کنید، پین ها از قبل دارای برچسب خوبی هستند. و سپس دسته هایی وجود دارند که مرتباً این پین ها را سازماندهی می کنند. این بدان معنی است که وقتی افراد به جستجوی محتوا میپردازند، هشتگ نقش ندارند.
توجه به این نکته حائز اهمیت است که فقط هشتگ هایی که به توضیحات پین اضافه میکنید قابل کلیک هستنداین بدان معنی است که اضافه کردن آنها به توضیحات صفحه، توضیحات حساب، و غیره هیچ هدفی واقعی ارائه نمی دهد.

عامل شماره 5: اشتراک گذاری لینک

اینستاگرام ابزاری عالی برای ایجاد هویت برندشما وگسترش آگاهی در مورد محصول و خدمات شما است. بااین حال، این واقعیت که شماقادربه اشتراک گذاری هیچ لینک زنده درپست های خود نیستید، یک اشکال قطعی است. این بدان معناست که شما نمیتوانید به طور مستقیم از محتوای اینستاگرام خود به سایت خود هدایت کنید.
علاوه بر آگهی های اینستاگرام درجایی که بدیهی مجاز به پیوند دادن آن هستید، تنها مکانی که میتوانید لینک ارسال کنیدمشخصات اینستاگرام شماست.بنابراین به نوعی، شما نمیتوانید عملکرد محتوای اینستاگرام خود را از نظر ترافیک به طور دقیق اندازه گیری کنید.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)
حالا با آمدن به پینترست، همه چیز برعکس است. یکی از بزرگترین مزایای ارسال تصویری برای Pinterest این است که هرپین به طور مستقیم به یک وب سایت وصل میشود. این اساساً نحوه عملکرد پینترست برای همه است. این کار نه تنها بعنوان یک تجارت به شما امکان میدهد تا ترافیک وب سایت را افزایش دهید بلکه به شما در سنجش اثربخشی کمپین کمک می کند.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)
اینستاگرام قصد ندارد از کاربرانی که می خواهند لینک ها را درون محتوا قرار دهند، جذاب باشدازطرف دیگر، Pinterest به اشتراک گذاری وصرفه جویی درلینک ها اهمیت زیادی میبخشد زیرا کل مدل آن در اطراف آن ساخته شده است.
بنابراین اگر می خواهید در مورد شغل خود آگاهی بیشتری کسب کنید و جذب مشتری کنید ، از اینستاگرام خود استفاده کنیداما اگر میخواهید بازدید کنندگان به سایت خود با توزیع مطالب قیف بزنند، Pinterest جایی است که باید روی آن تمرکز کنید. بنابراین، در بحث اینستاگرام در مقابل پینترست در رابطه با پیوندها، و همه چیز به این بستگی دارد که آیا میخواهید درمقابل ترافیک وب سایت تعامل داشته باشید.

عامل شماره 6: داستان پردازی

کاربران اینستاگرام همیشه در هنگام تعامل با برندی که دنبال می کنند، به دنبال تجربه شخصی تر هستند. اما چگونه این تجربه را واقعاً تعریف یا درک می کنید؟ جواب داستان گویی است. از آنجا که تصاویر می توانند ابزار بسیار خوبی برای گفتن داستانهای جذاب باشند.
اگر کاربر اینستاگرام هستید باید از قبل بدانید که اکثر افراد در آن مایل به دیدن تصاویر قدرتمند از مارک هایی هستند که…
• تعامل
• در دسترس
• آموزنده
• سرگرمی
• مفید
اینستاگرام هنگام استفاده از تصاویر یا فیلم ها برای ایجاد یک ارتباط خلاق اما در عین حال شخصی با مخاطبان مورد نظر خود، بستر موثری است.

و بهترین بخش این است که شما میتوانید محتوای خود را بدون قربانی کردن هدف خود برای برقراری اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات و خدمات خود به اشتراک بگذارید. اگر بتوانید از پتانسیل داستان نویسی اینستاگرام مانند استفاده از داستان های اینستاگرام بهره بگیرید ، میتوانید آن را برای شما و چشم اندازهای خود یک وضعیت برنده بدست آورید.

وقتی صحبت از داستان پردازی واقعی میشود لازم نیست که واقعاً اینستاگرام را با پینترست مقایسه کنید، زیرا حتی می توان از Pinterest برای ارتباط با مخاطبان مورد نظر خود استفاده کرد.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)

با استفاده استراتژیک با استفاده از تابلوهای تم Pinterest ، شما نه تنها می توانید کاربران صحیح را درگیر خود کنید بلکه آنها را به یک اقدام عملی تبدیل کنید. زیرا داستانهای بصری اغلب تأثیر بزرگتر و ماندگار تری می گذارند. با اضافه کردن یک عنصر داستان پردازی به یک مسابقه Pinterest یا یک کمپین تبلیغاتی، میتوانید شانس خودرا برای دستیابی به نتایج مثبت افزایش دهید.

عامل شماره 7: محتوای ویدیویی

اینستاگرام به شما امکان میدهد ویدیوهای رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذاریدوعلاوه بر ارسال تصاویر، میتوانید اشکال مختلف فیلم ها را درصفحه خود به اشتراک بگذارید، مانند…
• کلیپ های ویدیویی که مستقیماً از طریق تلفن همراه خود بارگذاری می کنید
• محتوای ویدئویی که درست در داخل برنامه ضبط می کنید
• کلیپ های بومرنگ ، که مینی فیلم هایی هستند که به جلو و عقب حلقه می زنند
• فیلم های زنده که با آنها به اشتراک می گذارید در زمان واقعی
• فیلم های داستانی که شخصیت را به برند شما اضافه می کنند

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)

از آنجا که اینستاگرام به تصاویر محدود نمی شود، میتوانید از آن بصورت خلاقانه استفاده کنید تا از ویژگی اشتراک گذاری ویدیوی خود نهایت استفاده را ببرید با این حال، در مورد پینترست نیز نمیتوان همین حرف را زد زیرا سایت فقط به شما امکان میدهد پیوند ویدئویی را ببندید که شما را به یک ویدیوی خارجی که در سایت دیگری مانند Vimeo یا YouTube میزبان است ، منتقل کند.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)

شما گزینه ای دارید که فیلم ها را مستقیماً در Pinterest بارگذاری کنید، اما فقط برای اهداف تبلیغاتی در دسترس است. بنابراین، مگر اینکه پینترست را برای تحویل ویدیو بپردازید، باید به ارسال پیوندها به فیلم ها یا ارسال gif ها بپردازید.

عامل شماره 8: ویرایش تصویر

اینستاگرام بعنوان یک ابزار تقویت تصویر شروع شدو به کاربران امکان ویرایش عکسهارا میدهد، که این یک ویژگی مهم حتی امروزه نیز هست اگر کاربر معمولی اینستاگرام هستید، باید از قبل بدانید که چگونه به شما در افزایش تصاویر کمک میکند.
با استفاده از فیلترهای مختلف یا انجام کارهای اساسی مانند افزایش روشنایی ، بهبود وضوح و یا افزودن کنتراست بیشتر، میتوانید تصویری خودرا ازبقیه متمایزکنید. در حالی که تن محتوای شما با مارک تجاری شما مطابقت دارداز این گذشته، آنها حتی فیلترهای چهره ای را برای پخش زنده اضافه کرده اند.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)
با این حال، در مورد پینترست نیزنمیتوان همین حرف را زد زیرا به شما اجازه نمیدهد تصاویر خود را به هر روشی ویرایش، تغییر یا ارتقا دهید این بدان معنی است که شما باید قبل از آپلود تصاویر خود در Pinterest ویرایش خود را انجام دهید.

فاکتور شماره 9: سفارش نمایش

آیاترتیب نمایش اهمیت دارد؟تا حدی، بله از آنجا که چگونه پیروان شما محتوای شما را میبینند میتواند بر نتایج شما می توانید تأثیر بگذارد.
بیایید ابتدا درباره اینستاگرام صحبت کنیم که تمام عکس ها و فیلم ها را بترتیب سازمان یافته و زمانی نشان میدهد. اخبار جدید اینستاگرام تازه میشود و هر یک از محتوای تصویری جدید شما به محض ورود، بدنبال کنندگان شما نشان داده میشودیعنی هرچه بیشتر در اینستاگرام پست کنید، میزان دسترسی شما بیشتر است.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)
پینترست دراین حالت متفاوت است زیراپیروان شما پین های شما را بصورت زمانی نمی بینند. پین های نمایش داده شده به کاربران به نوعی براساس تاریخ گذشته یا علایق فعلی آنها است.
الگوریتم Pinterest فقط محتوا را نشان میدهد که احساس می کند برای کاربر در فید هوشمند خود، مشابه با فیس بوک کار می کند. بنابراین اگر شغلی هستید که در Pinterest کار می کنید ممکن است بخواهید استراتژی متفاوتی نسبت به اینستاگرام اتخاذ کنیدزیرا افرادی که مارک شما را دنبال می کنند ممکن است پین های شما را نبینند یا نبینند.

عامل شماره 10: تبلیغات

تبلیغات اینستاگرام امروز مورد تقاضا است زیرا نتایج واقعی را ارائه میدهد. یکی از دلایل اصلی موفقیت این واقعیت این است که با شرکت مادر خود یعنی Facebook ارتباط برقرار کرده است. نوع گزینه های هدف گذاری که در اینستاگرام مشاهده میکنید به دلیل این امر دقیق و متنوع هستند.
هنگامی که تبلیغات هدفمند را در اینستاگرام اجرا می کنید، در واقع به پایگاه کاربر گسترده آن ضربه میزنید، این امرارتباط با افرادی را که درهر نقطه جهان زندگی میکنند، برای شما آسان تر میکند. همچنین این واقعیت که شما به عنوان یک تبلیغ کننده میتوانید دکمه تماس با اکشن را به پست خود اضافه کنید، باعث جذابیت آن میشود.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)

انواع مختلفی از تبلیغات اینستاگرامی که می توانید آنها را اجرا کنید:

• تبلیغات عکس
• تبلیغات ویدیویی
• تبلیغات چرخ فلک
• تبلیغات داستان

در مورد تبلیغات در Pinterest ، فقط میتوانید از بستر تبلیغاتی آنها استفاده کنید در صورتی که مشاغل شما در ایالات متحده مستقر است و این نوع دسترسی شما را محدود میکند. Pinterest به شما امکان میدهد هزینه تبلیغات را نیز براساس تعامل یا تعداد کلیک های ایجاد شده بپردازید.

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)

در زیر انواع مختلفی از قالبهای تبلیغاتی Pinterest آورده شده است:

• پین های تبلیغاتی
• پین های ویدیویی تبلیغی
• چرخ فلک تبلیغاتی
• پین های تبلیغاتی

اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest)

پس ازگذراندن عوامل متمایز کننده ای که دربالا مورد بحث قرار گرفت، باید سعی کنید با در نظر گرفتن فاکتورهای زیر، کدام یک  اینستاگرام یا پنترست (Instagram vs Pinterest) برای نام تجاری خود تعیین کنید …
• مخاطبان هدف شما
• استراتژی بازاریابی شما
• اهداف تجاری شما
• در دسترس بودن زمان و منابع شما

اگر زمان سختی رابرای انتخاب بهترین مورد برای رشد مشاغل خود انتخاب میکنید، ممکن است بخواهید از هردوی آنها استفاده کنید. اما این کار را فقط در صورتی انجام دهید که بتوانید برای هر دو سیستم عامل محتوای با کیفیت ایجاد کنیدزیرا این چیزی است که شما نمی خواهید در مورد آن سازش کنید.
بطور خلاصه، اگر میخواهید ترافیک با تبدیل بالا به وب سایت خود تولید کنید، Pinterest ابزاری است که میتواند به شما پیشنهاددهد. اما اگر تمرکز شمابر بهبود مدیریت شهرت آنلاین و ایجادیک برند قوی تر است، ممکن است بخواهید تلاش بیشتری را برای بازاریابی اینستاگرام انجام دهید.

اگر میخواهید در هر دو سیستم عامل باشیداما وقت ندارید، درمورد استفاده ازخدمات بازاریابی Pinterest یا بازاریابی اینستاگرام با ما تماس بگیرید.