افزایش رتبه سایت، یکی از پارامتر هایی است که مدیران شرکت ها و موسسات همیشه به آن توجه دارند. اگر شما هم یک وب سایت دارید حتما برایتان مهم است که وب سایتتان چه رتبه ای از گوگل کسب کرده است. رتبه ای که گوگل به شما می دهد عددی بین 1 تا 10 است. هرچه این رتبه بیشتر باشد، وب سایت شما در صفحات اول و اولین لینک ها قرار می گیرد و افراد زیادی آن را می بینند. اما چه کارهایی باید بکنیم که رتبه سایت خود را ارتقاء دهیم.

اگر بخواهیم روش های افزایش رتبه سایت را به صورت خلاصه شده، در یک دسته بندی کلی بیان کنیم، می توانیم به صورت زیر آن را دسته بندی کنیم:

بهینه سازی دامین: این دسته شامل قوانینی برای انتخاب دامنه و میزبانی از آن می شود.

بهینه سازی و سئو داخلی سایت: این دسته شامل تکنیک هایی است که بر تمام سایت اعمال می شود و موجب ارتقا اعتبار و اعتماد گوگل به آن می گردد. همچنین کمک می کند تا وب سایت توسط گوگل دیده شود.

بهینه سازی و سئو صفحات: این دسته شامل روش هایی می شود که موجب بهینه سازی صفحات سایت و در نتیجه افزایش اعتبار و رتبه آنها در نتایج جستجو می گردد.

لینک سازی: این دسته شامل استراتژی هایی برای کسب بک لینک می شود که برای افزایش اعتبار دامنه ضروری هستند.

شبکه های اجتماعی: بازاریابی در شبکه های اجتماعی موجب افزایش رتبه سایت به صورت مستقیم نمی شود، اما می تواند تاثیر فراوانی بر روی فاکتورهای فرعی افزایش رتبه سایت داشته باشد.

خوب است خوانید:شبکه های اجتماعی مناسب

روش های افزایش رتبه سایت

بهینه سازی دامین:

 

 

  1. با استفاده از به کاربردن کلمات کلیدی نام دامین را بهینه تر کنید

اولین  کار شما انتخاب نامی برای دامنه است که شامل کلمه کلیدی کسب و کار شما باشد. انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت می تواند خیلی پیچیده باشد.

فرض می کنیم که شما کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکار خود را یافته اید و مخصوصا آن هایی که دارای جستجوی های زیاد ولی رقابت کمتر هستند را شناسایی کرده اید. حضور قسمتی از کلمات کلیدی در نام دامنه می تواند به افزایش رتبه سایت در جستجوی آن عبارات کمک کند.

به عنوان مثال اگر حیطه کاری شما درباره فروش تبلت می باشد، استفاده از کلمه Tablet در نام دامنه مطمئنا امتیازاتی را برای شما به همراه خواهد داشت. اما اگر نام دامنه خود را انتخاب و خریداری کرده اید، تغییر آن ضرورتی نداشته و بهتر است با همان نام ادامه دهید. ولی اگر هنوز این کار را نکرده اید، حتما به این نکته توجه کنید.

 

 

افزایش رتبه سایت

  1. نام دامنه کوتاهی را انتخاب کنید

در هنگام انتخاب نام دامنه دقت کنید که تا حد ممکن، طول نام انتخابی کوتاه باشد. همانطور که در دیگر تکنیک های بهینه سازی URL نیز مشاهده خواهید کرد، گوگل URL های کوتاه، ساده را ترجیح می دهد.

هر چه تعداد کارکترهای دامنه بیشتر باشد، فهمیدن آن برای کاربران سخت تر شده و به خاطر آوردن آن هم، مشکل تر خواهد شد. در انتخاب نام دامنه، نسخه های کوتاه تر را در اولویت قرار دهید.

  1. Sub Domain ها را واضح و بهینه نگه دارید

همه وب سایت دارای Sub Domain نیستند ساب دامین ها برای ایجاد یک قسمت یا حتی یک برند مجزا از دامنه مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان مثال ممکن است برای دامنه example.com، ساب دامین blog.example.com را نیز مشاهده کنید. این کار با هدف جداسازی بخش وبلاگ وب سایت از پلتفرم فروشگاهی آن انجام شده است.

مجددا برای اینکه گوگل را برای ساده بودن نام دامنه راضی نگه دارید، بهتر است نام ساب دامین کوتاه و واضح بوده و تنها از کلماتی در آن استفاده کنید که نشان دهنده ماهیت ساب دامین باشد.

البته ما  استفاده از ساب دامین را برای بخش وبلاگ پیشنهاد نمی کنیم ولی در عوض به شما پیشنهاد می کنیم تا از یک زیر مجموعه به شکل example.com/blog برای بخش وبلاگ سایت استفاده کنید.

  1. اطلاعات WHOIS دامنه را در دسترس عموم قرار دهید

WHOIS به پروتکلی برای ثبت و یافتن منابع مختلفی که به یک وب سایت مرتبط است گفته می شود.

به عنوان مثال شما می توانید به جستجوی دامنه و اطلاعات تماس وب مستر آن بپردازید. شما به عنوان مالک دامنه می توانید این اطلاعات را از دسترس عموم خارج کنید.

اما بهتر است که این اطلاعات مخفی نباشد. در صورت مخفی کردن اطلاعات WHOIS دامنه ممکن است گوگل اینطور تصور کند که شما سعی در حال انجام کار غیر مجازی هستید.

 

  1. هاستی مناسب برای میزبانی سایت انتخاب کنید

اغلب هاست ها یکسان به نظر می رسند. آنها معمولا پکیج های مشخصی و یکسانی دارند و قیمت هایی شبیه به هم برای محصولات شان در نظر می گیرند.

با این حال انتخاب شما در زمینه هاست وب سایت می تواند نقش مهمی در افزایش رتبه سایت رتبه سایت در نتایج جستجو داشته باشد.

به عنوان مثال و در بدترین حالت ممکن، اگر هاست شما متهم به شرکت در فعالیت های خرابکارانه باشد، این مسئله می تواند بر روی اعتبار دامنه شما نیز اثر منفی داشته باشد.

در مثالی ملموس تر اگر قطعی هاست شما زیاد باشد، احتمالا این مسئله بر روی جایگاه سایت در نتایج جستجو اثر منفی می گذارد و حتی ممکن است وب سایت شما در زمان هایی کلا در نتایج جستجو دیده نشود.

  1. با احتیاط فراوان وبسایت خود را منتقل کنید

احتمال دارد  که زمانی تصمیم به انتقال سایت به یک دامنه جدید یا هاست جدید بگیرید. حتی ممکن است که تصمیم به طراحی و راه اندازی مجدد سایت خود کنید.

قطعا در این شرایط انتقال سایت با در نظر داشتن اصول سئو، امری بسیار ضروری و مهم است. در غیر این صورت ممکن است که موجب سردرگمی کاربران شده و آنها دو نسخه از سایت شما را مشاهده کنید.

این امر موجب ایجاد محتوای تکراری از نظر آنها می شود. همچنین ممکن است آنها به دنبال صفحاتی باشند که دیگر وجود ندارند و در نتیجه اعتبار دامنه شما به کلی از بین می رود. این اتفاق تاکنون برای سایت های بسیاری افتاده است.

  1. منتظر بمانید

در مورد مسئله تاثیر عمر دامنه بر روی اعتبار آن هنوز ابهاماتی وجود دارد. این مسئله از نظر منطقی قابل پذیرش است، چرا که هر چه عمر یک دامنه بیشتر باشد، احتمال اینکه آن سایت از نوع اسپمر باشد کمتر است.

تاثیر این مسئله اندک است، بنابراین نیاز نیست که سالها مالک یک دامنه باشید تا بعد از سن دار شدن آن، شروع به کار بر روی آن کنید. هر چه بر زمان فعالیت شما در یک دامنه می گذرد، مطمئنا بر اعتبار آن نیز افزوده خواهد شد.

سئو و بهینه سازی داخلی سایت:

  1. کدهای سایت را بهینه کنید

این مورد برای کسانی که با توسعه وب آشنا نیستند کمی مبهم به نظر برسد. اگر بخواهیم خیلی ساده و به طور خلاصه آن را بیان کنیم بهتر است با مثالی شروع کنیم.

فرض کنید بخواهید از نقطه یک به نقطه دو بروید. مطمئنا بی نهایت مسیر برای رفتن وجود دارد، اما عاقلانه ترین کار انتخاب کوتاه ترین و بهینه ترین مسیر است. در مورد کدنویسی سایت هم روش های زیادی وجود دارد. اما برخی روش ها از بقیه بهینه تر هستند.

استفاده از کدهای پیچیده و غیر ضروری معایب خود را به همراه دارد. از جمله این معایب، سرعت پایین بارگذاری سایت و معطل کردن پایشگرهای موتورهای جستجو است. بنابراین با وقت گذاشتن بر روی وب سایت نسبت به بهینه سازی کدهای آن اقدام کنید. برای کسب اطلاعات دقیق تر مطلب کدنویسی سئو را مطاله کنید.

 

 

  1. فایل robots.txt را بهینه سازی کنید

این اقدام با توجه به خواسته و اهداف شما از وبسایت می تواند شامل شما نشود. به طور معمول موتورهای جستجو به خزیدن در سایت می پردازند و هر صفحه ای از آن را ایندکس می کنند. اما شما می توانید با ارائه یک سری دستورالعمل در فایل robots.txt، جلوی پایش آنها در مسیرهای دلخواهتان را بگیرید.

با استفاده از فایل robots.txt می توانید از دسترسی موتورهای جستجو به اینکس بعضی از صفحات جلوگیری کرده تا از ایجاد محتوای تکراری خودداری کنید.

همچنین با این کار می توان محتوایی که علاقه مند به مشاهده آنها از طرف ربات های گوگل نیستید را از دید آنها مخفی نگه دارید. دقت داشته باشد که از این روش برای تکنیک های کلاه سیاه استفاده نکنید، چرا که گوگل پس از مدتی متوجه نیت اصلی شما می گردد.

  1. خطاهای سروری را به سرعت رفع کنید

وب سایت شما مطمئنا صد در صد مواقع آنلاین نخواهد بود ممکن است در بعضی مواقع سرور دچار خطا  و بعضی از صفحات از دسترس خارج گردند. این مسئله از واقعیت های توسعه وب بوده و غیر قابل اجتناب می باشد.

کاری که شما می توانید انجام دهید این است که نظارت کاملی بر روی وضعیت سرورهای وب سایت داشته و با نهایت سرعت نسبت به رفع خطاهای آن اقدام کنید.

  1. URL های سایت را ثابت نگه دارید

اگر با مفهوم عبارات URL استاتیک و دینامیک آشنا نیستید، احتمال این مسئله کمی برایتان غریبه است. در ابتدا به توضیح عبارت URL دینامیک و متغیر می پردازیم.

این URL ها با توجه به وضعیت پارامتر های خود و نسبت آن با دیتابیس سایت، محتوای متفاوتی را نمایش می دهند. URL های ثابت تنها در صورتی تغییر می کنند که ادمین سایت آن را در بک اند تغییر دهد.

به جز در شرایطی بسیار خاص، URL های سایت می بایست ثابت و استاتیک بوده و تنها با خواسته خود شما قابلیت تغییر داشته باشند. این کار موجب هر چه بیشتر شدن اعتبار سایت و افزایش رتبه صفحات آن در نتایج جستجو می گردد.

  1. URL های سایت را به صورت منطقی سازماندهی کنید

یو آر ال های سایت می بایست با توجه به سلسله دسته بندی های یک صفحه سازمان دهی شوند. به عنوان مثال یو آر ال صفحات ممکن است دارای دسته بندی های اصلی و فرعی یک مطلب یا محصول باشد.

این مسئله موجب بهینه سازی بهتر صفحات در زمینه کلمات کلیدی می شود و تجربه کاربری بهتری را به بازدیدکنندگان شما می دهد. همچنین اطلاعات بیشتری به گوگل درباره نحوه سازمان دهی سایت ارائه می شود.

هیچ دلیلی برای عدم انجام این کار وجود ندارد. البته شایان ذکر است که اغلب سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا یا وردپرس ذاتا دارای چنین قابلیتی هستند.

  1. یو آر ال ها را تا آنجا که ممکن است کوتاهتر کنید

به همان دلایلی که در کوتاه تر بودن نام دامنه ذکر کردیم، طول یو آر ال ها نیز باید که تا جایی که ممکن است کوتاه باشد. به واسطه این کار هم شما و هم کاربران به شکل بهتری می توانند از سایت استفاده کنند و نظم دهی به آن آسانتر خواهد بود.

به عنوان مثال اگر دسته ای با عنوان “خدمات و محصولات” در سایت دارید می توانید تنها از عبارت “محصولات” یا “سرویس ها” در یو آر ال آن استفاده کنید.

اگر عنوان پست سایت در وبلاگ عبارت “چگونه از یک شرایط بحرانی و شرم آور در محل کار بگریزیم” است می توانید به جای استفاده از تمام عبارت در یو آل صفحه از عبارت “گریز-شرایط-بحرانی-کاری” در یو آر ال آن استفاده کنید.

از  استفده هرگونه حروف اضافه نیز در یو آر ال خودداری کنید. دقت داشته باشید که اولویت استفاده از دسته بندی ها در یو آر ال می باشد، اما بدین شکل که تمام عبارات مربوط به نام آنها به صورت خلاصه و کوتاه در یو آر ال استفاده شود.

  1. یک نقشه سایت HTML ایجاد کنید

یک نقشه سایت HTML برای کابران ایجاد شده و نباید با نقشه سایت XML اشتباه گرفته شود. هدف از ایجاد نقشه سایت HTML، تهیه لیستی از مهمترین آدرس های سایت برای کاربران می باشد،

به گونه ای که بتوانند آن ها را تنها با یک کلیک دنبال کنند. معمولا وب مسترها لینک نقشه سایت HTML را در قسمت پایین سایت قرار می دهند.

  1. یک نقشه سایت XML ایجاد و آن را در هاست قرار دهید

نقشه سایت XML نسخه پیچیده‌تر نقشه سایت HTML است. این نقشه سایت دارای کدهایی است که قابل درک برای موتورهای جستجو میباشد. ساخت نقشه سایت XML ساده تر از چیزی است که به نظر میرسد. بسیاری از وبسایت‌ها و همینطور افزونه های سیستم های مدیریت محتوا قادر به تولید این فایل هستند.

  1. نقشه سایت را همیشه به روزرسانی کنید

وبسایت شما همواره در حال تغییر است. شما همواره در حال اضافه کردن صفحات جدید به سایت، حذف صفحات و یا تغییر در ساختار کلی سایت هستید.

در هنگام انجام چنین تغییراتی معمولا به روزرسانی نقشه سایت از خاطر فراموش می شود. بنابراین همواره به روز رسانی آن را به خود یاداوری کنید. عدم به روز رسانی نقشه سایت موجب کاهش رتبه در نتایج جستجو نمی شود، اما این کار به اجرای روان تر استراتژی های سئو کمک خوبی می کند.

  1. از بارگذاری صحیح محتوای صفحات در تمام دستگاه ها مطمئن شوید

دقت داشته باشید که صفحات سایت در هر دستگاه و مرورگری می بایست به صورت صحیحی بارگذاری شوند. اغلب توسعه دهندگان وب از یک دستگاه یا مرورگر به خصوصی برای تست وبسایت شما استفاده می کنند.

اما آیا وبسایت شما در دیگر دستگاه‌ها و مرورگرها نیز به صورت صحیحی نمایش داده می شود؟

عدم بارگذاری یک تصویر در مرورگرهای قدیمی تر مانند اینترنت اکسپلورر موجب آسیب به اعتبار آن می گردد. برای مشاهده وبسایت خود در انواع مرورگرها و دستگاه ها می توانید از سرویس هایی مانند BrowserStack استفاده کنید.

  1. وبسایت خود را برای دستگاه های موبایل بهینه سازی کنید

شما می بایست وب سایت خود را برای دستگاه های موبایل بهینه سازی کنید. هم اکنون اکثر ترافیک وب بر بستر دستگاه های موبایل منتقل می‌شود، بنابراین کاملا منطقی به نظر می رسد که به بهینه بودن سایت‌ها در این دستگاه‌ها توجه ویژه‌ای کنیم. همچنین در حضور الگوریتم های گوگل مانند Mobilegeddon اهمیت این مسئله دو چندان نیز می شود.

خوشبختانه گوگل دارای ابزاری به نام Mobile-Friendly Test است که موبایل پسند بودن سایت را تایید می کند و در صورت عدم تایید مشکلات آن را نیز بیان می کند.

در نظر داشته باشید که بهینه سازی برای دستگاه های موبایل رعایت حداقلی‌ها نیست، بلکه این بهینه سازی بایست به گونه‌ای باشد که بهترین تجربه کاربری را به کاربر موبایلی منتقل کند.

  1. سیستم هدایت کاربران را ارتقا دهید

شما می توانید با استفاده از ارتقا سیستم هدایت کاربران و منوی اصلی سایت به افزایش رتبه سایت در گوگل بپردازید. گوگل اهمیت زیادی به تجربه کاربری داشته و این غول جستجو همواره نشان داده که به اصول خود بسیار متعهد است.

مهمترین تعهد گوگل از دید خود اینست که بهترین نتایج را به ازای جستجوی عبارات مورد نظرشان به کاربران نمایش دهد. گوگل همواره می خواهد که کاربران تجربه خوبی از کار با سایت داشته و یکی از عوامل موثر بر این موضوع هدایت صحیح کاربران در سایت می باشد.

وبسایت خود را در دسته ها و زیرمجموعه هایی تقسیم کرده و منوی های آن را در دسترس کاربران قرار داده و قابل کلیک برای آنها کنید. این مسئله شاید در ظاهر ساده به نظر برسد اما این موضوع اغلب مورد فراموشی قرار گرفته و به خاطر انتقال اعتبار در سایت، مهمتر از چیزیست که اغلب کاربران به آن فکر می کنند.

مهمترین صفحات سایت را در منوی اصلی قرار داده تا حداکثر رتبه را برای آنها در گوگل کسب کنید.

  1. از فرمت صحیح برای تصاویر سایت استفاده کنید

استفاده از تصاویر در صفحات سایت چه به عنوان ورود به یک گالری عکس چه برای یک پست منتشر شده در سایت می تواند ایده بسیار خوبی باشد. اما هر عکسی نمیتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

بعضی از تصاویر در محیط وب بهتر از بقیه هستند. به عنوان مثال بعضی از فرمت ها در بعضی از دستگاه ها به خوبی بارگذاری نمی شوند و موجب کندی سرعت سایت می گردند.

به عنوان یک قاعد کلی در ذهن داشته باشید که فرمت های JPG، PNG و GIF در نوع خود جز بهترین انتخاب ها هستند. علاوه بر این می بایست حجم این عکس ها را تا آنجا که ممکن است کاهش دهید تا سرعت بارگذاری صفحات افزایش یابد.

  1. با استفاده از تگ ALT برای عکس های خود نام مرتبطی انتخاب کنید

با استفاده از بهینه سازی عکس ها و انتخاب عنوان مناسب برای آنها می توانید از شانس نمایش عکس های سایت در نتایج جستجو برخوردار شوید. این مسئله تاثیر مستقیمی بر روی اعتبار دامنه و رتبه سایت در نتایج جستجو ندارد، اما سیگنالی از موضوعیت صفحه را به گوگل می دهد.

ابتدا برای عکس عنوان صحیحی انتخاب کنید. این نام می بایست کوتاه و توصیفی بوده و با موضوع عکس در ارتباط باشد. سپس متن جایگزین مناسبی را انتخاب کرده، به گونه ای که توصیف کننده دقیق محتوای عکس باشد.

  1. سرعت سایت را ارتقا دهید

در مرحله بعد می بایست نسبت به ارتقا عملکرد سایت اقدام کنید. تنها چند صدم ثانیه زمان کمتر در بارگذاری سایت می تواند تاثیر مثبتی بر روی رتبه آن داشته باشد.

سرعت سایت به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی رتبه آن در نتایج جستجو گوگل و سایر موتورهای جستجو تاثیر گذاشته و ارزش بهینه سازی زیادی دارد.

وقتی کاربری بر روی سایت شما در نتایج جستجو کلیک می کند، بعد از چند ثانیه تصمیم می گیرد که در آن بماند یا نه. طبق گزارش سایت معتبر KissMetrics،  حدود 47 درصد کاربران انتظار دارند که وبسایت مورد نظرشان در عرض دو ثانیه یا کمتر بارگذاری شود و 40 درصد کاربران دوست دارند که وبسایت مورد نظرشان در کمتر از سه ثانیه به نمایش دراید.

سرعت سایت خود را اندازه گیری کرده تا در صورت وجود مشکل نسبت به رفع آنها اقدام کنید، حتی اگر سایت شما در صدر نتایج جستجو قرار دارد. شما می توانید برای این کار از ابزارهایی مانند Pingdom بهره ببرید.

  1. محتوای تکراری را شناسایی و پاک کنید

گوگل به دلایل کاملا واضحی از محتوای تکراری متنفر است. هیچ دلیلی وجود ندارد که محتوایی از یک صفحه بر روی سایر صفحات همان سایت یا دیگر وبسایت ها وجود داشته باشد. این مسئله به منزله سرقت محتوا نیز محسوب می شود. با این حال وجود محتوای تکراری بدون اینکه کلمه ای را کپی کرده باشید در وب سایت شما امری کاملا محتمل است.

در بعضی از مواقع پیش می آید که گوگل دو نسخه متفاوت از یک محتوا را (مانند نسخه HTTPS و نسخه HTTP از همان صفحه) مشاهده کرده و آن را به منزله محتوای تکراری می بیند، در صورتی که چنین چیزی نیست. شما می توانید با چک کردن کنسول جستجوی گوگل و سایر ابزارها به بررسی این گونه مشکلات پرداخته و یکی از نسخه های مشابه را پاک کنید.

  1. از تگ rel=canonical استفاده کنید

در بعضی از مواقع توجیهاتی برای داشتن محتوای تکراری در صفحات مختلف سایت وجود دارد. به عنوان مثال شاید در وب سایت خود دو نسخه متفات از یک محتوا را داشته باشید. اگر چنین حالتی در سایت شما وجود دارد و نمی خواهید که رتبه سایت در گوگل کاهش پیدا کند بهترین راهکار استفاده از تگ canonical است.

تگ canonical به گوگل کمک می کند تا صفحه اصلی و سایر نسخه های آن را تشخیص دهد تا نسخه صحیح را در نتایج جستجو نمایش دهد.

دقت داشته باشید که این روش راهکار متفاوتی نسبت به نادیده گرفتن صفحات توسط فایل robots.txt محسوب می شود.

  1. به محتوای خود نظم دهید و آنها را دسته بندی کنید

در مرحله بعد لازم است که کمی مطالب سایت خود را مرتب کنید و آنها را به مجموعه‌ها و زیرمجموعه‌هایی تقیسم بندی کنید. لیستی از موضوعات مطرح شده در بلاگ تهیه کرده و برای هر یک از آنها دسته ای ایجاد کنید.

گوگل قادر به مشاهده این اطلاعات خواهد بود و از آنها برای درک بهتر مطالب استفاده می کند. همچنین با این کار می توانید کلمات کلیدی جدیدی را در این صفحات به کار ببرید تا شانس کسب ترافیک از سایت خود را افزایش دهید.

  1. اطلاعات تماس را در دسترس قرار دهید

این مورد از فاکتورهای خیلی موثر رتبه بندی محسوب نمی شود، اما گوگل آن را تا حدی آن را در نظر می گیرد، چرا که موجب ارتقا تجربه کاربری سایت می گردد. روش های ارتباط با خود را، باید کاملا واضح و قابل مشاهده برای کاربران در قسمت تماس با ما قرار دهید.

در این صفحه اطلاعات دیگر از قبیلنام شرکت، آدرس، تلفن های تماس و اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی قرار می گیرد.

  1. صفحه قوانین سایت و حفظ حریم خصوصی برای سایت ایجاد کنید

بدون توجه به نوع کسب و کار خود بهتر است که قوانین سایت و حفظ حریم خصوصی کاربران را در صفحات جداگانه ای توضیح دهید. داشتن چنین صفحاتی در نقشه سایت نشان می دهد که شما به کسب و کار خود اهمیت فراوانی داده و در مورد حفظ اطلاعات کاربران کاملا شفاف هستید.

به واسطه چنین صفحات افزایش رتبه فوق العاده ای را مشاهده نخواهید کرد، اما این گونه صفحات از جمله مواردی هستند که هر سایتی الزاما به آن نیاز دارد.

  1. نظرات کاربران را در وب سایت نمایش دهید

این مورد در پلتفرم های فروشگاهی که به فروش محصولات به شکل آنلاین می پردازند کاملا ضروری است. به کاربرانتان اجازه دهید تا در مورد محصولات سایت نظر داده و سوالات خود را بپرسند.

شما می توانید قابلیت اضافه کردن امتیاز از طریق ستاره و اعداد را به آن‌ها بدهید اما موضوع مهم در افزایش رتبه سایت قابلیت درج نظرات توسط آن ها است.

با استفاده از این روش می‌توان کاربران را در نوشتن محتوای سایت سهیم کرد و همینطور با استفاده از میکرو دیتاها به نمایش امتیاز آنها در نتایج جستجو پرداخت.

  1. مدت زمان حضور کاربران در صفحات وب سایتتان را افزایش دهید

با کاهش Bounce Rate یا نرخ پرش سایت مطمئنا زمان حضور کاربران در سایت افزایش خواهد یافت. با این کار دیگر لازم نیست که برای افزایش زمان حضور کاربران کار خاصی انجام دهید. گوگل میزان زمان حضور کاربران در سایت را نشانه ای از میزان ارزش محتوای آن می داند.

به عنوان مثال مطلبی که مطالعه آن نیاز به ده دقیقه زمان دارد نسبت به مطلب دیگری که در عرض سی ثانیه قابل خواندن است از دید گوگل ارزش بیشتری برای نمایش در نتایج بالای جستجو دارد.

  1. کاربران را علاقه مند به بازگشت به سایت کنید

در اغلب مواقع تکنیک‌های سئو با هدف جذب کاربرانی که هنوز نام شما را نشنیده‌اند به کار برده می‌شود. بهینه‌سازی سایت روشی برای جذب این گونه کاربران است.

با این حال بهینه سازی سایت برای بازگشت کاربران نیز می‌تواند در افزایش رتبه آن تاثیر به سزایی داشته باشد.

انتشار منظم محتوا، تشویق کاربران به بازگشت به سایت و جایزه به کاربران همیشگی سایت از جمله روش‌هایی است که به استراتژی سئو سایت کمک زیادی خواهد کرد.

  1. وبسایت خود را در کلمات محلی بهینه سازی کنید

همه کسب و کارها نیازی به سئو محلی ندارند، اما با این حال این مورد در کسب و کارهایی که به رفت و آمد کاربران وابسته هستند، امری ضروری است. الگوریتم محلی گوگل نسبت به الگوریتم عادی آن متفاوت است.

با استفاده از ثبت کسب و کار خود در گوگل می توانید از شانس حضور در نتایج جستجوی محلی برخوردار شوید. همچنین با بهینه سازی سایت در عبارتی که مرتبط با نام شهر و محله تان است، می‌توانید امید به کسب ترافیک از مشتریان محلی داشته باشید.