زمانی که فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی می کنید، انتظار دارید که از روز اول فروشگاه شما موفق باشد و فروش اینترنتی داشته باشید. اگر این انتظار در روز اول برآورده نشود، از فروشگاهی که راه اندازی کرده اید نامید می‌شوید. در واقعیت برای موفقیت فروشگاه به زمان بیشتر از آنچه انتظار می رود به همراه  برخی استراتژی های محکم تبلیغاتی نیاز دارید.

حتی با وجود محصولات بی‌نظیر و طراحی عالی، فعال بودن فروشگاه اینترنتی شما زمان می‌برد. یکی از مهم ترین کاری که باید انجام دهید بازاریابی است.  سئو، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی راه‌هایی هستند برای اینکه افراد بتوانند به فروشگاه شما مراجعه کنند. اما همه آنها زمان زیادی را برای رشد نیاز دارند.

تبلیغات تنها یکی از گزینه های شما برای پیشرفت سریع‌تر در هنگام شروع کار است.

چرا استراتژی های تبلیغاتی پیشرفت سریع تری را ایجاد می کند!!

اکثر کارآفرینان کم صبر هستند و می‌خواهند به سرعت پیشرفت کنند. راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و اینترنتی به تلاش زیادی نیاز دارد.

تبلیغات به سه طریق باعث پیشرفت می شود:

1.پیگیری و تست سایت

مهم نیست که چقدر برای تست وب سایت خود هزینه کرده اید. برخی از مشکلات سایت فقط هنگامی که بازدید کننده واقعی در سایت خود باشد و عملیات انجام دهد  مشاهده می شود. مثل  پیوندهای شکسته ، دستورالعمل های نامشخص ، اطلاعات مربوط به محصول و غیره.

ابزاری مانند Optimizely به شما نشان می دهد که چه اتفاقی درون  سایت می افتد. اشتباهاتی که رخ داده یا مواردی را که می توانید بهبود دهید را بدست آورید.

به عنوان مثال در یک سایت محصولات چرم به نظر می رسد همه بازدید کنندگان بر روی تصاویر محصول کلیک  می کنند. صاحب سایت چگونه می تواند از این اطلاعات برای بهتر شدن صفحه محصولات خود استفاده کند؟

اگر تصویر محصول یک تصویر  کم و با کیفیت پایین باشد، ممکن است  تصمیم بگیرد که عکس های بیشتری اضافه کند یا به جای اینکه ویژگی های محصول را در صفحه بنویسد انواع مختلف محصول را در عکس نشان دهید.

دو ابزار عالی دیگر نظرسنجی یا چت است. این ابزار به شما این امکان را می دهند تا اطلاعات بیشتری درباره بازدید کنندگان خود بدست آورید، بدانید که در این صفحه چه کمبودهایی وجود دارد یا که چرا کاربران خریداری نمی کنند.

2- مدیریت بهتر فروشگاه

قبل از شروع به کار فروشگاه آنلاین ، مدیریت فروشگاه بصورت فیزیکی کار سختی هست. بررسی موجودی محصولات انبار، آمار فروش هر کالا، میزان استقبال مشتریان یا میزان خرید آنها نیاز به انجام محاسبات دارد.

با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا فروشگاه اینترنتی تمامی آمارها به صورت خودکار محاسبه و در اختیار مدیریت فروشگاه قرار می دهد. با استفاده از این آمار می‌توانید برنامه ریزی کرده و تصمیم گیری بهتری  انجام دهید.

3-فروش بیشتر

هیچ چیزی مانند ایجاد فروش واقعی برای شما ایجاد انگیزه نمی‌کند. فروش بیشتر احساس خوبی به همراه خواهد داشت و نشان می‌دهد که پتانسیل  زیادی برای فروش وجود دارد.

بنابراین اگر به این نتیجه رسیدید که برای افزایش فروش به تبلیغات نیاز دارید، بیایید بررسی کنیم که از کجا و چطور شروع کنیم تا تبلیغات حداکثر نتیجه با حداقل ضرر را به همراه داشته باشد.

طرح تبلیغاتی فروشگاه آنلاین شما

انجام تبلیغات برای کسب و کار یک نیاز اساسی و اقدام مهم می باشد و هرچقدر به تکنیک ها و راهکاریی که باید در پیش گرفت دقت شود میزان اهمیت آن نشان داده می شود.

اما خیلی از صاحبان فروشگاه های جدید کورکورانه در اولین فرصت تبلیغاتی که ظاهر می شوند ، انتظار پرش زیادی را دارند. و بدون یک برنامه مشخص، اغلب به جایی نمی رسند و نامید می شوند.

دلیل این است که آنها با شرکتهایی که سالها در این بازی حضور داشته اند، رقابت می کنند. آنها پول زیادی خرج کرده اند و شاید تیم هایی خبره برای برنامه ریزی تبلیغات موثر آنها اختصاص داده باشند.

برای رقابت موثر در این فضا و کوتاه کردن روند ، پیشنهاد می شوداز مواردی شروع کنید که احتمال عدم موفقیت کمتری دارند.

قدم اول: پیگیری

اگر شما برای افزایش ترافیک سایت زمان یا هزینه صرف می کنید، بسیار مهم است که بدانید چه ترافیک سایت از کجا ناشی می شود.

Google Analytics  ابزاری مناسب برای آن است. شما می توانید دقیقاً ببینید که بازدید کنندگان از کجا آمده اند و چه کاری در سایت شما انجام می دهند.

اما برخی از ترافیک‌ها مانند تبلیغات فیس بوک به طور خودکار ردیابی نمی شوند. غالباً مشاهده خواهید کرد که این بازدیدها بصورت مستقیم و از دایرکت صورت می گیرد. این نوع از ترافیک قابل ردیابی نیست.

برای جلوگیری از این امر ، باید پارامترهایی به انتهای پیوندهای خود اضافه کنید. به این ترتیب شما می‌توانید دقیقاً مشخص کنید که هر بازدید کننده از کجا آمده است.

همچنین می توانید از این تکنیک برای ردیابی بازدیدکنندگانی که از طریق پیوندهایی از مکانهای دیگر مانند ایمیل یا رسانه های اجتماعی تهیه می شوند، استفاده کنید.

قدم دوم: تبلیغات آنلاین

سخت ترین بخش بازاریابی ، جلب توجه مردم است. اگر با افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند شروع کنید، نتایج بهتر خواهید داشت. نرخ تبدیل بالاتر خواهد بود و این به معنی پرداخت  هزینه کمتری برای تبدیل افرادی که با شما آشنا نبودند به مشتری در برخواهد داشت

به این کار retargeting گفته می شود و می توانید آن را هم از طریق Facebook Ads و هم با Google Adwords انجام دهید. آنها تقریباً مشابه کار می کنند. تفاوت اصلی در مکان نمایش تبلیغات شما است. در فیس بوک ، تبلیغات شما در فید خبری نمایش داده می شود در حالی که Google از شبکه وب سایت های افراد دیگر برای نمایش تبلیغات مجدد استفاده می کند.

اینکه کدام روش برای فروشگاه شما بهترین نتیجه را دارد بستگی به مشتری و تبلیغات شما دارد. اما ارزش آن را دارد که یک عکس بگیرید و عملکرد را با یکدیگر مقایسه کنید.

ابتدا از فیس بوک شروع و سپس با گوگل، ترافیک سایت خود را مدنظر بگیرید.

خوب است بخوانید:‌مزایای تبلیغات اینترنتی

کمک های فیس بوکی

در این قسمت از مطالب از روش هایی که فیس بوک می تواند به صاحب سایت یا فروشگاه برای بهبود عملکرد خود کمک کند را بیان می شود:

1-نصب Facebook Pixel

فیس بوک پیکسل را بر روی سایت خود نصب کنید. این افزونه تکه کدی است که به تمام صفحات فروشگاه اضافه می شود و اطلاعات مربوط به اینکه کدام بازدید کننده از کدام صفحه بازدید کرده است را برای فیس بوک فراهم میکند. نصب این افزونه بستگی به پلت فرمی است که با آن سایت فروشگاهی خود را ساخته اید.

2-جذب مخاطب

فیس بوک اطلاعات مربوط به واکنش بازدیدکنندگان را ذخیره می کنند. پس از آن ، شما می توانید با استفاده از این داده ها مخاطبان خود، علایق، نیازمندی ها و …  را بشناسید و وب سایت خود را متناسب با نیازهای مخاطبان خاص خود بهینه سازی کنید و نتایج بهتری کسب کنید.

3-ایجاد تبلیغات

در این مرحله که  شما مخاطبان هدف خود را شناخته اید، زمان مناسبی برای یک تبلیغات خوب است. مخاطبان فیس بوک علاقه ای به کلیک کردن بروی تبلیغات ندارند، پس باید با یک تبلیغ مناسب توجه آنها را به کسب و کار خود جلب کنید.

قبل از اینکه به دنبال تصاویر جذاب باشید، در مورد پیشنهاد خود تصمیم بگیرید. قرار هست افراد این تبلیغ را ببینند تا از فروشگاه شما مطلع شوند. بنابراین چه پیامی باعث بازگشت آنها خواهد شد؟ شاید یک تخفیف، تبلیغات ویژه ، پرفروش ترین محصولات شما یا یک پیام کلی در مورد فروشگاه.

اگر موافق باشید می توانید اطلاعات محصول خود را با استفاده از کاتالوگ محصولات در فیس بوک بارگذاری کنید. به این ترتیب می توانید محصولات واقعی را که افراد در وب سایت شما بازدید می کردند را نشان دهید.برای رسیدن به بهترین نتیجه برای فروشگاه آنلاین باید تغییرات مختلفی را امتحان کنید.

بازاریابی گوگل

با استفاده از راهکارهای گوگلی زیر می توانید فروشگاه آنلاین خود را تقویت کنید.

1-فعال کردن گوگل آنالتیک

گوگل آنالتیک مانند فیس بوک پیکسل رفتار بازدید کننده را در برابر سایت شما زیر نظر می گیرد. بازدید کننده از چه صفحه‌ای وارد سایت شما شده، کدام لینک‌ها را بازدید کرده، چه مدت در سایت شما بوده است و … اینها اطلاعاتی هستند که از طریق گوگل آنالتیک می‌توانید در مورد مخاطبین خود جذب کنید.

2-سفارشی سازی برای مخاطبان

گوگل آنالتیک نسبت به فیس بوک پیکسل اطلاعات بیشتری را ذخیره میکند. بعنوان مثال می‌توانید گروهی از مخاطبین ایجاد کنید که برای مدت زمان مشخصی در سایت شما بوده‌اند، یا افرادی که حداقل 6 صفحه را بازدید کرده‌اند. ایجاد این مخاطبان به شما امکان می‌دهد بالاترین کیفیت ممکن برای بازدید کنندگان را هدف قرار دهید.

3-ساخت تبلیغات

اکنون باید تبلیغات مناسب بازاریابی خود را ایجاد کنید. بر خلاف فیس بوک، گوگل ادورز به شما این امکان را می دهد که تبلیغات  خود را در ابعاد مختلف ارسال کنید.

 برای دستیابی به بیشترین نتیجه، به چند قالب مختلف نیاز دارید. تجربه نشان داده است که استفاده از Google’s ad builder، موثرتر و ارزان‌تر از استخدام یک طراح گرافیست تمام وقت برای دیزاین تبلیغات است.

مرحله بعد محتوای تبلیغاتی که باید متناسب با استراتژی تبلیغاتی متناسب با بازدیدکنندگان هست: یک پیشنهاد، محصولات خاص یا یک یادآوری ساده برای بازدید از فروشگاه شما.

اگر محصولاتتان تنظیم شده است ، می توانید از کمپین بازاریابی گوگل ادورز استفاده کنید. بازدیدکنندگان  محصولات واقعی را که به دنبال آن بودند را می بینند. این امر باعث افزایش ارتباط و اغلب منجر به نتایج بهتری می شود.